20 noiembrie 2015

Cu datorii restante, bazariştii vor scutiri de la plata chiriei 
·        Pe perioada închiderii Bazarului, bugetul local pierde sute de mii de lei prin neîncasarea de la comercianţi a chiriilor.
·          „Sunt şi multe restanţe la plată în Bazar, i-am rugat - şi am reuşit - ca în perioada în care acesta este închis‚ să-i determinăm să mai plătească şi restanţele”, susţine primarul Lungu.
Mulţi  din către comercianţii din Complexul comercial „Bazar” Suceava, închis de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, nu sunt cu plata la zi a chiriilor. Aceasta în ciuda faptului că respectivele obligaţii nu sunt mari, întrucât, aşa cum susţine primarul Ion Lungu, în Lunca Sucevei se face protecţie socială. De altfel, edilul-şef  sucevean a făcut apel la comercianţi ca, până la reluarea activităţii, să mai reducă din datoriile pe care le au.  „Sunt şi multe restanţe la plată în Bazar, i-am rugat - şi am reuşit -, ca în perioada în care acesta este închis‚ să-i determin să mai plătească şi restanţele ”, a precizat Lungu. Şeful municipalităţii a făcut public că va propune Consiliului Local un proiect de hotărâre care, o dată aprobat, va fi de natură să statueze scutirea de la plata chiriei datorate a tuturor comercianţilor din Bazar, în intervalul în care acesta din urmă nu va fi accesibil cumpărătorilor. Pentru primele 2 săptămâni de inactivitate, vistieria municipală este păgubită de 150.000 de lei, daune financiare care vor creşte dacă măsurile impuse de ISU nu vor fi luate la timp.  „Noi încasăm cam 300.000 de lei lunar din Bazar,  iar în această perioadă de 2 săptămâni     s-au pierdut circa 150.000 de lei. Asta este situaţia! Acolo este o problemă socială pe care eu mi-o asum, nefiind o sumă importantă”, arată Lungu, iterînd că respectivii bani publici nu vor mai fi recuperaţi. Şeful administraţiei locale din reşedinţa de judeţ susţine că expertiza la foc ar putea fi încheiată în această săptămână şi că, totodată, sunt în curs eliberarea căilor de acces, eliminarea instalaţiilor electrice improvizate, punerea în capacitatea a hidranţilor şi amenajarea gradului despărţitor între parte publică şi cea privată. „Cu expertiza la foc realizată vom merge la ISU, unde există mai multe etape de conformare, dar sperăm să găsim înţelegere, să putem redeschide Bazarul. Totul depinde de rapiditatea cu care se mută aceste chioşcuri”, subliniază edilul-şef Ion Lungu, menţionând că, în primăvară va fi amenajată şi instalaţia automată de stingere a incendiilor. Din cele 150 de chioşcuri, deja au fost „relocate” peste 100, dintre le 86 găsindu-şi locul în partea acoperită a Complexului comercial, care până acum a rămăs neocupată.  Pe de altă parte, Primăria ar putea angaja 10 pompieri şi înfiinţa un serviciu permanent de specialitate al administraţiei locale, aceştia urmând a lucra în Bazar, câte 3 pe schimb. În caz contrar, se va apela la o firmă specilizată, care va sigura personalul necesar în baza unui contract de prestări servicii.