Cu datorii restante, bazariştii
vor scutiri de la plata chiriei
·
Pe perioada închiderii Bazarului, bugetul local pierde
sute de mii de lei prin neîncasarea de la comercianţi a chiriilor.
·
„Sunt şi multe
restanţe la plată în Bazar, i-am rugat - şi am reuşit - ca în perioada în care
acesta este închis‚ să-i determinăm să mai plătească şi restanţele”, susţine
primarul Lungu.
Mulţi din către comercianţii din
Complexul comercial „Bazar” Suceava, închis de Inspectoratul pentru Situaţii de
Urgenţă, nu sunt cu plata la zi a chiriilor. Aceasta în ciuda faptului că
respectivele obligaţii nu sunt mari, întrucât, aşa cum susţine primarul Ion
Lungu, în Lunca Sucevei se face protecţie socială. De altfel, edilul-şef sucevean a făcut apel la comercianţi ca, până
la reluarea activităţii, să mai reducă din datoriile pe care le au. „Sunt şi multe restanţe la plată în Bazar,
i-am rugat - şi am reuşit -, ca în perioada în care acesta este închis‚ să-i determin
să mai plătească şi restanţele ”, a precizat Lungu. Şeful municipalităţii a
făcut public că va propune Consiliului Local un proiect de hotărâre care, o
dată aprobat, va fi de natură să statueze scutirea de la plata chiriei datorate
a tuturor comercianţilor din Bazar, în intervalul în care acesta din urmă nu va
fi accesibil cumpărătorilor. Pentru primele 2 săptămâni de inactivitate,
vistieria municipală este păgubită de 150.000 de lei, daune financiare care vor
creşte dacă măsurile impuse de ISU nu vor fi luate la timp. „Noi încasăm cam 300.000 de lei lunar din
Bazar, iar în această perioadă de 2
săptămâni s-au pierdut circa 150.000
de lei. Asta este situaţia! Acolo este o problemă socială pe care eu mi-o asum, nefiind o sumă importantă”, arată Lungu, iterînd că respectivii bani publici nu vor mai fi
recuperaţi. Şeful administraţiei locale din reşedinţa de judeţ susţine că expertiza
la foc ar putea fi încheiată în această săptămână şi că, totodată, sunt în curs
eliberarea căilor de acces, eliminarea instalaţiilor electrice improvizate, punerea
în capacitatea a hidranţilor şi amenajarea gradului despărţitor între parte
publică şi cea privată. „Cu expertiza la foc realizată vom merge la ISU,
unde există mai multe etape de conformare, dar sperăm să găsim înţelegere, să
putem redeschide Bazarul. Totul depinde de rapiditatea cu care se mută aceste
chioşcuri”, subliniază edilul-şef Ion Lungu, menţionând că, în primăvară va
fi amenajată şi instalaţia automată de stingere a incendiilor. Din cele 150 de
chioşcuri, deja au fost „relocate” peste 100, dintre le 86 găsindu-şi locul în
partea acoperită a Complexului comercial, care până acum a rămăs
neocupată. Pe de altă parte, Primăria ar
putea angaja 10 pompieri şi înfiinţa un serviciu permanent de specialitate al
administraţiei locale, aceştia urmând a lucra în Bazar, câte 3 pe schimb. În
caz contrar, se va apela la o firmă specilizată, care va sigura personalul
necesar în baza unui contract de prestări servicii.