Anul acesta,
Repararea străzilor,
efectuată parţial, din cauza slabelor încasări la buget
·
Până acum s-a intervenit pe doar 137 de artere din cele
200 propuse, atingerea obiectivului fiind ratată din cauza slabei realizări a veniturilor.
·
În primele 9 luni ale anului 2015, execuţia bugetară a
fost de circa 57%, programul de reparaţii fiind cu 20 de procente peste acest
nivel.
În acest an, programul de
reparaţii la infrastructura rutieră din reşedinţa de judeţ nu a fost realizat
integral, a recunoscut, ieri, într-o conferinţă de presă, Ion Lungu, primarul
municipiului Suceava. Edilul-şef a considerat că este cazul să dea seamă, după
ce mai mulţi suceveni i-au reproşat că
pe străzile pe care locuiesc nu au avut loc intervenţiile promise. „Vreau să
dau o mică dare de seamă, pentru că am fost interpelat că am anunţat că facem
reparaţii pe 200 de străzi. Aşa este, însă dintre acestea s-a intervenit doar
pe 137”, arată primul gospodar al oraşului. Lungu informează că pe 17
artere au fost turnate covoare asfaltice, pe 56 s-au făcut plombări, iar altele
64 au fost reparate cu balast. Potrivit şefului executivului sucevean,
atingerea obiectivului propus a fost ratată din cauza slabei realizări a
veniturilor, în primele 9 luni ale anului
2015, execuţia bugetară fiind de circa 57%. Chiar şi aşa, programul de
întreţinere şi reparaţii a infrastructurii rutiere municipale a ajuns la 77,7%,
cu peste 20% în raport cu procentajul de încasare a veniturilor aprobate prin
votul consilierilor. „Bugetul angajat pentru aceste lucrări este de 77,7%
din ceea ce am prevăzut pentru anul 2015. Aceasta în condiţiile în care bugetul
total al municipiului Suceava este executat doar în proporţie de 57%, deci,
proporţional, pentru reparaţii străzi
este alocat cu circa 20% mai mult. Populaţia cerea să reparăm 200 de străzi,
puteam face acest lucru, dar dintr-un buget local executat 100%, şi nu de 57%,
la 31 septembrie 2015”, a explicat Ion Lungu. În primăvară, împreună cu
reprezentanţii asociaţiilor de proprietari, primarul Ion Lungu a stabilit să se
procedeze la repararea a 200 de artere, dintre care 100 cu plombe şi covoare
asfaltice, iar diferenţa prin balastare. Cele mai cunoscute străzi care au avut parte de un strat nou şi
consistent de bitum sunt „Mărăşeşti”, „Zamca”, „Nicolae Iorga”, „Aron Pumnu”,
„Biruinţei”, „22 Decembrie”, „Gheorghe Doja” şi „Ştrandului”.