Treisprezece proceduri de
achiziţii anulate la Consiliului Judeţean
·
„Anulările nu a fost determinate de acţiuni ori inacţiuni
neconforme ale autorităţilor contractante”, se precizează într-o informare
a Serviciului „Achiziţii publice şi contracte”.
Nu mai puţin de 561 de
proceduri de achiziţii publice au fost organizate, anul trecut, în cadrul
Consiliului Judeţean Suceava, se arată într-o informare a Serviciului
„Achiziţii publice şi contracte” al instituţiei. Potrivit acesteia, în totalul
procedurilor, ponderea o deţin
achiziţiile directe de produse, respectiv 317, urmate de 216 achiziţii directe
de produse. Serviciul specializat al executivului judeţean a mai organizat 13
proceduri pentru achiziţie directă de lucrări, prin negociere fără publicarea
prealabilă a unui anunţ de participare, dar şi 5 proceduri simplificate şi tot atâtea licitaţii deschise. În cele din
urmă, ţinute au fost 4 licitaţii deschise, finalizate cu câte o etapă de
licitaţie electronică, iar într-un singur caz a avut loc negocierea directă. În
derulare se mai află două proceduri de achiziţie publică, şedinţele
de evaluare şi încheiere a contractelor fiind prevăzute pentru anul
2018. „Din totalul procedurilor desfăşurate în cursul anului 2017, un număr
de 13 proceduri au fost anulate. Anulările nu a fost determinate de acţiuni ori
inacţiuni neconforme ale autorităţilor contractante”, se subliniază în
materialul informativ al Serviciului „Achiziţii publice şi contracte”, în care
se evidenţiază că, dintre procedurile desfăşurate în 2017, de remarcat sunt
achiziţiile de furnizare a produselor lactate şi de panificaţie pentru
aplicarea Programului guvernamental „Lapte şi corn”.