Printr-un nou regulament,
Operatorii suceveni de publicitate vor fi obligaţi
să asigure siguranţa cetăţenilor şi integritatea bunurilor
·
Construcţia-suport
pentru mijlocul de publicitate va fi realizată după soluţii şi din materiale
corespunzătoare, aceasta urmând a fi demolată după o perioadă mai mare de 60 de
zile de nefolosire în scopul pentru care a fost înfiinţată.
·
Amplasarea
mijloacele de publicitate este interzisă pe spaţiile verzi, locurile de joacă
pentru copii, sediile instituţiilor, arbori, zona carosabilă, monumentele
istorice, clădirile degradate, dar şi în incinta cimitirelor, lăcaşurilor de
cult, în parcuri şi pe semnele de circulaţie.
Primarul municipiului Suceava este obligat să ceară proprietarului
mijlocului de publicitate desfiinţarea construcţiei-suport pentru mijlocul de publicitate,
atunci când constată lipsa afişării materialelor publicitare pe o perioadă mai
mare de 60 de zile. Aşa prevede noul proiect de Regulament local privind
amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate care va fi pe masa de
dezbateri a şedinţei ordinare din
această lună a Consiliului Local, proiect în care se precizează că amplasarea
mijloacelor în cauză se poate face atât pe domeniile publice şi domeniile
private ale statului şi ale unităţilor administrativ-teritoriale, cât şi pe
proprietăţile private ale persoanelor fizice şi ale persoanelor juridice, cu
respectarea prevederilor legale. Conform noilor reglementări, amplasarea mijloacele
de publicitate este interzisă în ariile protejate, pe spaţiile verzi cu
caracter ornamental, pe locurile de joacă pentru copii, pe sediile
autorităţilor administraţiei publice locale şi pe cele ale instituţiilor
publice, cu excepţia afişajului privind activitatea desfăşurată de către
acestea. Regulamentul propus aprobării Consiliului Local interzice amplasarea
mijloacelor publicitare pe arbori, precum şi pe zona carosabilă a drumurilor, pe
obiectivele de artă monumentală, monumentele istorice, clădirile aflate în
avansată stare de degradare, dar şi în incinta cimitirelor, lăcaşurilor de
cult, troiţelor, scuarelor, parcurilor şi grădinilor publice. Totodată, printre
altele, amplasarea de mijloace publicitare nu este permisă pe semnele de
circulaţie, pe stâlpii de iluminat public, pe benzile de delimitare a
sensurilor de circulaţie, dar şi pe lucrările de artă care traversează drumul. Pe
de altă parte, în scopul asigurării siguranţei cetăţenilor şi integrităţii
bunurilor, operatorii de publicitate vor fi obligaţi să-şi realizeze mijloacele
publicitare din materiale şi elemente structurale care respectă actele
normative privind calitatea în construcţii. Mijloacele publicitare nu pot fi
amplasate la o distanţă mai mică de 2 metri faţă de limita de proprietate a
clădirilor sau terenurilor private ale persoanelor fizice şi persoanelor
juridice, fără acordul scris al proprietarilor. Nu în cele din urmă, operatorii
de publicitate vor avea obligaţia identificării prin inscripţionarea mijloacelor
publicitare cu informaţii privind denumirea operatorului, codul de identificare
fiscală a acestuia şi numărul autorizaţiei de construire.