·
Aproape
60 de hotărâri şi dispoziţii au fost retrimise de Prefectură spre reanalizare,
modificare sau revocare.
Compartimentul
specializat al Prefecturii Suceava a
exercitat, în cele 5 luni trecute din
2013, controlul de legalitate asupra a 17.556
de acte administrative adoptate sau emise de către autorităţile administraţiei
publice locale. Conform unui comunicat de presă al instituţiei sucevene, 2.767
dintre acestea sunt hotărâri ale consiliilor locale şi ale Consiliul Judeţean
Suceava, iar 14.789 sunt dispoziţii ale primarilor şi preşedintelui Consiliul
Judeţean. Potrivit sursei citate, din totalul actelor administrative
verificate, 58 au fost considerate nelegale şi au fost retransmise emitentului,
în vederea reanalizării şi modificării sau revocării. Potrivit Legii nr. 340/2004 privind prefectul
şi Instituţia Prefectului, una dintre cele mai importante responsabilităţi ale
prefectului, în calitate de reprezentant al Guvernului în teritoriu, o
constituie supravegherea, la nivel judeţean, a aplicării şi respectării
Constituţiei, legilor, ordonanţelor şi hotărârilor Guvernului, cât şi a
celorlalte acte normative. În acest sens, Instituţia Prefectului asigură
verificarea legalităţii actelor administrative ale autorităţilor administraţiei
publice locale.