Dispută TASA-TPL pentru terenurile aduse ca majorare de capital
pentru firma locală suceveană de transport de călători
·
Terenurile aferente bunurilor imobile aflate în
proprietatea noastră nu puteau face obiectul unui transfer de proprietate către
un terţ, susţin cei de la TASA.
·
Potrivit Serviciului juridic al Primăriei, TASA invocă
eronat ordonanţa privind privatizarea, clădirile de pe terenurile cu pricina
fiind dobândite prin executarea silită a TPL.
Societatea comercială Transporturi Auto Suceava atacă
o hotărârea a Consiliului Local, în plângerea prealabilă firma respectivă acuzând
autorităţile administraţiei publice sucevene de „neasigurarea a transparenţei
decizionale”. În cauză este Hotărârea Consiliului Local nr. 47 din martie 2013,
privind majorarea capitalului social al societăţii de Transport Public Local
(TPL), petenţii de la TASA invocând că actele premergătoare supunerii spre
aprobare a hotărârii au fost întocmite în aceeaşi în care au fost aprobate, în
timp ce prevederile Regulamentului de organizarea a legislativului local prevede
că raportul comisiei de specialitate trebuie depus cu 2 zile înaintea
dezbaterilor. Transporturi Auto Suceava face aceste demersuri întrucât majorarea
capitalului social al TPL s-a făcut prin aportul în natură al municipiului
Suceava cu 25.485 de metri pătraţi, suprafaţă de la sediul de pe strada „Traian
Vuia” al societăţii din urmă, cu privire la terenurile respective cele două firme
fiind în dispută de mai mulţi ani. Reclamanţii susţin că, în anul 2005, TASA, în
urma unei proceduri de executare silită a
firmei de transport local TPL, a cumpărat clădirile edificate pe terenurile care fac obiectul
majorării de capital. „Terenurile aferente bunurilor imobile aflate în
proprietatea noastră, drept real recunoscut irevocabil, printr-o procedură
judiciară - în cadrul căreia TPL şi municipiul Suceava contestaseră calitatea
noastră de proprietari – nu puteau face obiectul unui transfer de proprietate către
un terţ”, se arată în plângerea prealabilă a societăţii „Transporturi Auto”, în
care se invocă prevederile OUG nr. 88/1997, „potrivit cărora, terenurile
proprietate privată a unităţilor administrativ-teritoriale trebuie ofertate
spre închiriere, concesionare sau vânzare societăţilor comerciale care au
dobândit active”.
De cealaltă parte, Primăria Suceava, prin
Serviciul juridic, arată că, în mod eronat, petenta susţine că, în temeiul OUG
nr.88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, are trebui să aibă
vreun drept de folosinţă asupra terenurilor de pe strada „Traian Vuia”. „Această
ordonanţă reglementează privatizarea societăţilor comerciale, iar SC
Transporturi Auto SA a achiziţionat bunurile înscrise în cartea funciară nu ca
urmare a privatizării SC Transport Public Local SA, ci ca urmare a faptului că
această societate a fost executată silit, având debite restante către bugetul
de stat”, se precizează în răspunsul Primăriei Suceava. În acesta se mai
precizează că, la adoptarea hotărârii cu pricina, nu au fost încălcate
dispoziţiile legale, întrucât, fiind vorba despre o şedinţă extraordinară, nu
era nevoie dca raportul comisiei de specialitate să fie elaborat cu 2 zile
înaintea întrunirii deliberativului în plenul său.
Reamintim că valoarea terenurilor aduse la majorarea capitalului social
al TPL a fost evaluată la 6.141.600 de lei, corespunzând la 614.160 de acţiuni,
la un preţ de 10 lei pe acţiune. Primarul Ion Lungu crede că majorarea de
capital are menirea de a consolida patrimoniul TPL, mai ales în perspectiva în
care firma la care acţionar unic este municipiul Suceava va deveni operator
metropolitan de transport în comun de călători.