25 iulie 2017

TPL acoperă traseele desfiinţate la expirarea contractelor cu maxi-taxi private    
·        Conducerea firmei cere autorităţilor locale să aprobe linia   Burdujeni-Piaţa Mare-Colegiul Naţional "Ştefan cel Mare"-Colegiul Naţional "Petru Rareş".
·        Scoaterea maxi-taxi de pe trasee a fost impusă de organismele europene, finanţarea nerambursabilă  pentru achiziţionarea a 40 de autobuze electrice acordându-se doar în cazul existenţei unui unic operator de transport de călători.
Prin adrese înaintate Primăriei şi Consiliului Local, firma de transport public local TPL cere aprobarea modificării programului de transport de persoane prin introducerea unei noi linii. TPL îşi întemeiază cererea prin necesitatea acoperirii nevoii călătorilor pe vechiul traseu Burdujeni-Piaţa Mare-Colegiul Naţional "Ştefan cel Mare"-Colegiul Naţional "Petru Rareş", rămas descoperit după ce contractul cu operatorii maxi-taxi a încetat. "Începând cu 1 iulie 2017, operatorul public TPL s-a văzut pus în situaţia de a trebui să răspundă nevoilor de transport a călătorilor din zonele deservite până atunci de alţi transportatori care prestau serviciul pe rute complementare, deoarece contractele de delegare a gestiunii cu aceştia au expirat, nemaiexistând posibilitatea legală a prelungirii", se arată într-o expunere de motive la proiectul de hotărâre înaintat înspre analizare şi aprobarea deliberativului municipal sucevean. Societatea de transport public local TPL cere, de asemenea, cale liberă pentru înfiinţarea unei noi linii cu punct terminus Cetatea de Scaun, aceasta urmând a fi activă  doar pe pentru perioada de vară, în care în zonă sunt organizate târguri, festivaluri şi manifestări cultural-artistice. Totodată, conducerea TPL cere ca, odată cu introducerea celor două linii, să fie aprobată eliminare liniei nr. 18, una care se suprapune peste o alta solicitată anterior. Contractele cu transportatorii particulari de persoane au fost încheiate pentru o perioadă de 5 ani, acestea expirând la 1 iulie 2016. Atunci s-a aprobat o prelungire cu jumătate de an, după care în decembrie trecut s-a mai dat o perioadă de graţiei de 6 luni. De fiecare dată, societatea de transport public local TPL, deţinătorul contractului pentru transportul regulat cu autobuze şi autobuze de capacitate redusă, şi la care unic acţionar este municipiul Suceava, a transmis Consiliului Local şi Primăriei că „până la achiziţionarea autobuzelor electrice nu are posibilitatea de a asigura necesitatea de transport public din municipiu”. Acest lucru nu s-a mai întâmplat în urmă cu 1 lună, când directorul TPL a spus că se va descurca şi fără cele 5 firme de maxi-taxi, adică Trans DMV Europa, Euro Tip, Sory&Nell şi Family. Scoaterea maxi-taxi de pe trasee a fost impusă de organismele europene, finanţarea nerambursabilă  pentru achiziţionarea a 40 de autobuze electrice acordându-se doar în cazul existenţei unui unic operator de transport de călători.