TPL acoperă traseele desfiinţate la expirarea contractelor
cu maxi-taxi private
·
Conducerea
firmei cere autorităţilor locale să aprobe linia Burdujeni-Piaţa Mare-Colegiul Naţional
"Ştefan cel Mare"-Colegiul Naţional "Petru Rareş".
·
Scoaterea
maxi-taxi de pe trasee a fost impusă de organismele europene, finanţarea
nerambursabilă pentru achiziţionarea a
40 de autobuze electrice acordându-se doar în cazul existenţei unui unic
operator de transport de călători.
Prin adrese înaintate Primăriei şi Consiliului Local, firma de transport
public local TPL cere aprobarea modificării programului de transport de
persoane prin introducerea unei noi linii. TPL îşi întemeiază cererea prin
necesitatea acoperirii nevoii călătorilor pe vechiul traseu Burdujeni-Piaţa
Mare-Colegiul Naţional "Ştefan cel Mare"-Colegiul Naţional
"Petru Rareş", rămas descoperit după ce contractul cu operatorii
maxi-taxi a încetat. "Începând cu 1 iulie 2017, operatorul public TPL
s-a văzut pus în situaţia de a trebui să răspundă nevoilor de transport a călătorilor
din zonele deservite până atunci de alţi transportatori care prestau serviciul
pe rute complementare, deoarece contractele de delegare a gestiunii cu aceştia
au expirat, nemaiexistând posibilitatea legală a prelungirii", se
arată într-o expunere de motive la proiectul de hotărâre înaintat înspre
analizare şi aprobarea deliberativului municipal sucevean. Societatea de
transport public local TPL cere, de asemenea, cale liberă pentru înfiinţarea
unei noi linii cu punct terminus Cetatea de Scaun, aceasta urmând a fi activă doar pe pentru perioada de vară, în care în
zonă sunt organizate târguri, festivaluri şi manifestări cultural-artistice. Totodată,
conducerea TPL cere ca, odată cu introducerea celor două linii, să fie aprobată
eliminare liniei nr. 18, una care se suprapune peste o alta solicitată
anterior. Contractele cu transportatorii particulari de persoane au fost
încheiate pentru o perioadă de 5 ani, acestea expirând la 1 iulie 2016. Atunci
s-a aprobat o prelungire cu jumătate de an, după care în decembrie trecut s-a mai
dat o perioadă de graţiei de 6 luni. De fiecare dată, societatea de transport
public local TPL, deţinătorul contractului pentru transportul regulat cu
autobuze şi autobuze de capacitate redusă, şi la care unic acţionar este municipiul
Suceava, a transmis Consiliului Local şi Primăriei că „până la achiziţionarea
autobuzelor electrice nu are posibilitatea de a asigura necesitatea de
transport public din municipiu”. Acest lucru nu s-a mai întâmplat în urmă cu 1
lună, când directorul TPL a spus că se va descurca şi fără cele 5 firme de
maxi-taxi, adică Trans DMV Europa, Euro Tip, Sory&Nell şi Family. Scoaterea
maxi-taxi de pe trasee a fost impusă de organismele europene, finanţarea
nerambursabilă pentru achiziţionarea a
40 de autobuze electrice acordându-se doar în cazul existenţei unui unic
operator de transport de călători.