06 august 2010

Autorităţile sucevene pregătesc populaţia pentru şocul facturilor la încălzirea din iarnă
Preşedintele CJ, Gheorghe Flutur, propune plata în rate egale, pe toată durata anului, a consumului de agent termic, astfel încât, în decembrie şi ianuarie, pensionarii să nu-şi dea toată pensia pe căldură
Autorităţile sucevene, vor să pregătească din timp populaţia cu sumele mari pe care va fi obligată să le plătească pentru a beneficia de căldură la iarnă. În vederea diminuării şocului, într-o întâlnire cu reprezentanţii municipiilor şi oraşelor, precum şi cu cei ai Termica, preşedintele Consiliului Judeţean, Gheorghe Flutur, a propus ca plata facturilor la căldură se facă în tranşe medii egale pe durata întregului an, în aşa fel încât buzunarele racordaţilor la sistemul centralizat de termoficare să aibă mai puţin de suferit. Şeful administraţie judeţene consideră că achitarea eşalonată este similară unui sistem de creditare, iniţiativa venind în sprijinul beneficiarilor cu venituri foarte mici. „Ar putea fi vorba despre un nou sistem de facturare, astfel încât, în decembrie şi ianuarie, un pensionar să nu-şi dea toată pensia pe căldură, acesta putând să-şi dozeze efortul financiar şi celelalte luni ale anului. Astfel, putem vorbi, practic, despre un mod de creditare pe termen scurt al consumatorului”, a precizat dl Flutur. Şeful executivului judeţean susţine că, în consecinţă, bugetul familiilor sucevene ar putea fi unul echilibrat, veniturile acestora neducându-se, în proporţie covârşitoare, la iarnă, pe încălzire. „Populaţia are nişte vârfuri de sarcină iarna, cu puseuri de plată de 3-4 milioane de lei vechi. Dacă facturile ar fi plătite pe toată durata anului, acestea ar putea fi mai uşor de suportat din venituri. În consecinţă, bugetul familiei va fi unul mai echilibrat şi consumatorii nu vor fi obligaţi să vândă orice pentru a putea face faţă”, a explicat Gheorghe Flutur. De cealaltă parte, conducerea Termica arată că un asemenea sistem de facturare a fost testat în urmă cu mai mulţi ani, însă acesta nu s-a bucurat de succes. La fel, emiterea de facturi egale şi eşalonate pe 12 luni, vine în defavoarea societăţii de termoficare, aşa zisa creditare a consumatorilor făcându-se pe seama operatorului din Lunca Sucevei.