26 august 2010

Gropile de pe drumurile judeţene, capcane periculoase pentru şoferi


Din cauza arterelor proaste, judeţul Suceava este fruntaşele pe ţară la accidente de circulaţie, crede prim vicepreşedintele sucevean al PRM, Aurel Jescu
Slaba lipsă de preocupare a autorităţilor pentru repararea şi întreţinerea infrastructurii judeţene de drumuri plasează judeţul Suceava pe unul dintre nedoritele locuri fruntaşe pe ţară din punct de vedere al accidentelor de circulaţie. Cel puţin aceasta este părerea prim vicepreşedintelui organizaţiei municipale Suceava a PRM, Aurel Jescu, acesta declarând, într-o conferinţă de presă, că siguranţa în trafic a conducătorilor auto, cât şi cea a pietonilor, a devenit cu adevărat o problemă. Liderul PRM de la municipiul reşedinţă invocă, în sprijinul celor afirmate, o statistică de la finele anului trecut a Inspectoratului de Poliţie Judeţean, potrivit căreia în cele 11 ale anului 2009, pe raza judeţului Suceava s-au produs 941 de accidente de circulaţie cu victime, în urma cărora 104 persoane şi-au pierdut viaţa, 292 au fost grav rănite, iar 852 au scăpat doar cu uşoare vătămări. Dl Jescu remarcă faptul că, la acea dată, valorile erau în creştere comparativ cu perioada similară din 2008 şi opiniază că, anul acesta, parcă mai mult ca oricând, numărul evenimentelor rutiere, mai ales a celor grave, a continuat să se înmulţească. Prim vicepreşedintele de la Suceava al PRM arată că majoritatea accidentelor de circulaţie se petrec în afara localităţilor, pe drumurile naţionale şi judeţene, cauzele constând în gropile din asfalt şi neîngrădirea accesului pe acestea a atelajelor cu tracţiune animală. „În nenumărate rânduri, preşedintele Consiliului judeţean, Gheorghe Flutur, a vorbit despre interzicerea accesului căruţelor, însă acestea circulă în voia cea bună printre tir-urile de pe drumurile naţionale şi europene. Ştiu, de asemenea, că există preocupări pentru reabilitări şi modernizări, însă atenţie ar trebui acordată şi acoperii gropilor din asfalt, care, deseori, sunt capcane periculoase pentru şoferi”, explică Aurel Jescu, recomandând intensificarea prezenţei în trafic a agenţilor de circulaţie şi semnalizarea suplimentară a zonelor cu potenţial ridicat de accidente.