Municipalitatea suceveană se pregăteşte pentru confruntarea cu dezastrele
• Serviciul pentru intervenţii urgenţă are de 63 de voluntari în organizaţi în 9 grupe şi echipe
Îngrijorată de frecvenţa şi amploarea fenomenelor meteorologice periculoase, dar şi de ameninţările de altă natură, Primăria Suceava se pregăteşte pentru prevenirea, combaterea şi întâlnirea efectelor acestora. În acest sens, la propunerea executivului, deliberativul a aprobat o nouă organizare a Serviciului voluntar pentru situaţii de urgenţă. „Având în vedere că, în ultima perioadă, au apărut foarte multe calamităţi, precum inundaţii, alunecări de teren şi caniculă, am avut discuţii privind reorganizarea acestui serviciu voluntar pentru situaţii de urgenţă pe mai multe grupe, astfel încât să putem să intervenim eficient atunci când avem dezastre naturale s-au alte nenorociri”, subliniază edilul şef Ion Lungu. Serviciul pentru situaţii de urgenţă al municipiului Suceava are 63 de voluntari în 9 grupe şi echipe, respectiv cele de prevenire; deblocare-salvare; evacuare; sanitară; sanitar-veterinară; cercetare; transmisiuni, alarmare, adăpostire; transport şi logistică. Anul trecut, primăria s-a dotat cu o auto-specială pentru intervenţii în situaţii de urgenţă, maşina având două compartimente, unul pentru cele 6 persoane specializate, iar altul pentru mijloace de intervenţie. Auto-utilitara a fost concepută pentru intervenţii medii, altele decât incendiile, având în dotare grup electrogen, aparat de sudură, roto-percutoare, dispozitive de tăiat metale, moto-fierăstraie etc. Pe lângă dotările standard, maşina este echipată cu dispozitive de semnalizare acustică şi luminoasă, staţie de transmitere semnale luminoase către populaţie şi dispozitiv de iluminare a perimetrului în care se intervine. Echipajul este instruit corespunzător şi pregătit pentru intervenţii specifice protejării populaţiei. Serviciului voluntar pentru situaţii de urgenţă din cadrul executivului a intrat în rol de la 1 ianuarie 2007.