Aleşii locali suceveni au aprobat contractul pentru asigurarea cheltuielilor de personal aferente medicilor şi asistenţilor de medicină şcolară, precum şi cele cu medicamentele şi materialele sanitare din cabinetele medicale şi stomatologice de la unităţile de învăţământ de pe raza municipiului Suceava. Personalul în cauză a fost transferat la administraţia locală potrivit unei ordonanţe de urgenţă din 2008, măsura fiind acompaniată şi de alocarea de fonduri de la bugetul de stat, prin Direcţia de Sănătate Publică. Transferurile de personal, atribuţii şi fonduri a fost aprobat prin Hotărârea Consiliului Local Suceava nr.176 din 16 iulie 2009. Compartimentul înfiinţat în acest sens funcţionează în cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială. În prezent, această structură cuprinde 55 de cadre medicale, respectiv 10 medici şi 33 de asistenţi de medicină generală, precum şi 10 medici dentişti şi 2 asistente de stomatologie.
Conform unui ordin al Ministerului Sănătăţii Publice, finanţarea cheltuielilor de personal, dar şi cele cu medicamentele şi materialele sanitare necesare cabinetelor medicale şcolare, se poate face doar în baza unui contract, încheiat între Direcţia de Sănătate Publică şi Primărie. Respectivul document este parafat după ce are fundamentare în contractele de muncă ale personalului din cabinetele de medicină şcolară, lista medicamentelor şi materialelor sanitare; autorizaţiile de funcţionare ale cabinetelor, asigurarea de răspundere civilă pentru cadrele medicale şi în centralizatorul cheltuielilor de personal.