Poliţiştii locali "vânează"
rablele lăsate de izbelişte prin Suceava
·
"Îi îndemn pe suceveni să le ducă singuri la REMAT, altfel
le ridicăm noi, şi vor trebui să plătească şi amendă", a pus în vedere Lucian
Harşovschi, viceprimarul Sucevei.
·
Întrucât amenda, ridicarea, transportul şi depozitarea
ajung şi la 2.000 de lei, niciunul dintre proprietari nu se prezintă pentru
a-şi revendica rabla dusă în depozitul Primăriei.
·
Cu prilejul acţiunii din toamna precedentă, 80% din cei
30 de proprietari s-au conformat somaţiei, ridicându-şi de unii singuri maşinile
de pe domeniul public.
Direcţia Poliţei Locale
din subordinea Primăriei municipiului Suceava desfăşoară o nouă campanie de
ridicarea a rablelor lăsate la întâmplare pe domeniul public. Zilele acestea în
vizorul poliţiştilor locali sunt 8 autovehicule abandonate, în principal în zona
străzii "Scurtă", Aleea
"Jupiter", Aleea
"Venus" etc, Didi Viziteu,
şeful "Serviciului "Circulaţie", arătând că în toamna lui 2016
s-a pus accent pe cele din cartierele Obcini şi "George Enescu",
"iar de acum se coboară înspre Centru şi Burdujeni". Procedura nu
este una tocmai facilă, pentru început, pe parbrizul autoturismului fiind aplicată
o somaţie scrisă prin care proprietarului i se pune în vedere că trebuie să-şi
ridice maşina care ocupă ilegal domeniul public. În acelaşi timp, o
înştiinţarea este trimisă şi la domiciliul celui în cauză, tot demersul
iniţiindu-se doar atunci când s-a constat că "autovehiculul este vizibil
abandonat". "Făcând investigaţii în zonă, este obligaţia noastră
să stabilim de cât timp maşina în cauză ocupă domeniul public. Însă, în
conformitate cu prevederile legale, pentru a fi considerat abandonat, autovehiculul trebuie să fi
staţionat, în acelaşi loc, cel puţni 1 an de zile", reliefează Didi
Viziteu, şeful "Serviciului "Circulaţie" al Direcţiei Poliţei
Locale din subordinea Primăriei municipiului Suceava. Tot 1 an este necesar să
treacă pentru ca maşinile să fie declarate "fără stăpân", "vânate" fiind acele autovehicule
care nu pot fi identificate în baza plăcuţelor de înmatriculare, dar nici a
seriei de pe şasiu. Înspre deosebire de autovehiculele mai noi, la care seria
este afişată la nivelul parbrizului, în cazul "vechiturilor"
lucrurile merg mai greu, deoarece poliţiştilor locali le este interzis să
ridice capota. "De aceea, dăm anunţ în presa locală, precum că
proprietarul maşinii cu marca cutare, culoarea cutate, trebuie să ia legătura
cu Poliţia Locală, pentru clarifica situaţia maşinii", spune Didi
Viziteu.
·
În campania anterioară, 80% din cei 30 de proprietari
somaţi s-au conformat, ridicându-şi de unii singuri maşinile de pe domeniul
public.
După scurgerea unei perioade de 30 de zile de la data înştiinţării la
domiciliu, la solicitarea Serviciului "Circulaţie" al Poliţiei
Locale, primarul Ion Lungu emite dispoziţia prin care autovehiculul cu pricina
este declarat abandonat. Odată dispoziţia semnată, poliţiştii locali, împreună
cu lucrătorii specializaţi ai societăţii comerciale Merconstrct, vor proceda la
ridicarea efectivă a maşinii abandonate şi transportarea acesteia pe un teren
proprietate al Primăriei, aflat la ieşire din Iţcani înspre Mitocu Dragomirnei.
"Dacă până acum nu am avut unul, acum s-a semnat un contract cu o firmă
specializată, care, cu o macara, ridică efectiv autovehiculul şi îl aşează pe o
platformă. Astfel, nu mai pot apărea eventualele deteriorări faţă de momentele
anterioare, când ridicarea pe platformă se făcea prin tragere cu ajutorul
cablurilor", precizează şeful
Serviciului "Circulaţie". Conform normelor legale în vigoare, hârburile
pot fi duse direct la dezmembrare,
în vederea recuperării cheltuielilor cu
ridicarea şi transportul, dar, şi de această dată, se acordă o perioadă de graţie pentru o eventuală revendicare,
iar abia mai apoi se emite dispoziţia de
primar în vederea valorificării la REMAT.
Întrucât amenda, ridicarea,
transportul şi depozitarea ajung şi 2.000 de lei, niciunul dintre proprietari
nu s-a prezentat pentru a-şi revendica rabla. "Până acum, nu a venit
nimeni să-şi revendice maşinile, iar prin dispoziţie de primar acestea au fost
trecute în proprietatea Primăriei şi duse la REMAT, pentru a se recupera banii
cheltuiţi", explică Didi Viziteu, şeful "Serviciului
"Circulaţie" al Direcţiei Poliţei Locale din subordinea Primăriei
municipiului Suceava, menţionând că în cadrul acţiunii din toamna precedentă,
80% din cei 30 de proprietari somaţi s-au conformat, ridicându-şi de unii
singuri maşinile de pe domeniul public. Viceprimarul Lucian Harşovchi spune că
acţiunea vine fondul unei noi sesiuni a Programului naţional de reînnoire a
parcului auto, când sucevenii ar trebui să fie interesaţi să-şi valorifice
avantajos hârburile. "S-a deschis noul program şi cetăţenii caută rable
pentru a primi bonificaţia. Chiar şi aşa, pe raza municipiului Suceava, Primăria
are destule rable şi le va ridica, în continuare, de pe domeniul public. Îi
îndemn pe suceveni să le ducă singuri, în Program, la REMAT, altfel le ridicăm
noi, şi vor trebui să plătească şi amendă" a pus în vedere Lucian
Harşovschi, viceprimarul Sucevei.