·
În baza unui hotărâri a instanţei care datează încă din
2006, TASA a chemat executorii pentru a evacua firma locală de transport
călători.
·
După negocieri cu Carabulea, patronul Atlasib, s-a semnat
un protocol prin care în termen de 90 de zile Consiliul Local şi TPL va trebui să
vină cu contracte de luare în chirie a halelor proprietate a TASA.
·
"Nici nu vreau să mă gândesc la ce ar fi urmat
pentru că, în absenţa bazei actuale, problema transportului local era
imposibilă de rezolvat", a declarat Darie Romanic, directorul TPL.
·
Interesant este faptul că în timp ce TASA pretinde chirie
pentru halele folosite de TPL, în acelaşi timp şi firma municipiului ar putea
cere chirie pentru terenul ocupat de halele TASA.
Executorii judecătoreşti
şi agenţi ai unei firme de protecţie s-au prezentat ieri dimineaţă la sediul
societăţii de transport public local TPL Suceava pentru a evacua mijloacele de
transport şi a sigila halele de reparaţii. Darie Romaniuc, directorul general
al firmei de transport călători, la care unic acţionar este Primăria Suceava,
spune că intervenţia este urmare a unui dosar de evacuare datând încă din anul 2006.
"Ne-am judecat, ne judecăm şi acum cu cei de la TASA, şi sperăm ca,
până la final, să se ajungă la o înţelegere. La solicitarea TASA, a venit o
echipă de executori, agenţi de pază şi reprezentaţi ai unei firme de cadastru
care au pus în aplicare acea hotărâre a instanţei", a precizat directorul
TPL, adăugând că deşi hotărârea este emisă cu foarte mulţi ani în urmă, până acum
cei în drept nu i-au solicitat pe executorii să o pună în aplicare. Romaniuc
precizează că, după ce Primăria municipiului Suceava a majorat capitalul social
al societăţii cu terenul ocupat acum de clădirile TASA, TPL se judecă cu aceasta
din urmă într-un proces de accensiune imobiliară. "Întrucât din anul
2013 noi suntem proprietarii terenului, am solicitat instanţei să stabilească
un preţ pe care să-l plătim celor de la TASA pentru clădirile pe care le
folosim", arată Romaniuc. Problema
evacuării a fost rezolvată după mai multe ore de discuţii între directorul
Darie Romaniuc, Ilie Carabulea, patronul
Atlassib Sibiu şi Lucian Harşovschi, viceprimarul Sucevei. "După 4 ore
de incertitudini, suntem din nou în posesia clădirilor, cu o înţelegere din
partea celor de la TASA, ca în termen de 90 de zile să finalizăm nişte
contracte de închiriere", a
precizat directorul TPL.
·
"Cei care au greşit vor trebui să plătească,
pentru că nu este în ordine se întâmple aceste lucruri.", spus
viceprimarul Lucian Harşovschi.
Potrivit protocolului, stabilită
urmează a fi şi "valoarea chiriei pentru anii în care au fost folosite
clădirile şi bunurile proprietate a TASA". În cauză sunt sume care ar fi datorate
începând cu 2012, întrucât până în acel an TPL achitase deja unele daune
stabilite de către organele de judecată. "Nici nu vreau să mă gândesc
la ce ar fi urmat pentru că, în absenţa bazei actuale, problema transportului
local era imposibilă de rezolvat", a conchis Darie Romanic, directorul
TPL. Viceprimarul Lucian Harşovschi a declarat că nu înţelege de ce după 2012
cele două părţi nu au mai ajuns la un acord în ceea ce priveşte plata, în
continuare, a chiriei către TASA. "Cei care au greşit vor trebui să
plătească, pentru că nu este în ordine se întâmple aceste lucruri. Situaţia
este deblocată, iar eu cred că se va ajunge la
o soluţie, să nu mai fie nevoie de executorul judecătoresc",
spus viceprimarul Lucian Harşovschi.
Interesant este faptul că în timp ce TASA pretinde chirie pentru halele
folosite de TPL, în acelaşi timp şi firma municipiului ar putea cere chirie
pentru terenul ocupat de TASA. TPL mai are acum doar clădirea administrativă,
respectiv cea de birouri, "care este formată din containere".
·
"TASA are intabulat doar terenul de sub clădiri,
restul fiind al municipalităţii şi pentru acesta trebuind să plătească chirie
sau drept de servitute”, spunea, în urmă cu 9 ani, primarul Ion Lungu.
În 2005, Atlassib Sibiu,
prin TASA Suceava, câştiga licitaţia organizată de Direcţia Generală a
Finanţelor Publice pentru vânzarea activelor TPS, al cărui actual continuator
este TPL. La mezat au fost scoase clădirea administrativă şi garajele
societăţii, cu o valoare ce se ridica la 5,5 miliarde lei vechi, mai puţin
terenul de sub acestea. Finanţiştii au organizat licitaţia în vederea
recuperării unor debite de 46 miliarde lei vechi, pe care TPS le avea la
bugetul consolidat la statului. Pe 31 martie 2008, executorul judecătoresc
Cezar Ţugui remitea Primăriei o somaţie prin care se aducea la cunoştinţă că,
pe 8 aprilie, între orele 11.00 şi 14.00, urma să aibă loc evacuarea Transport
Public Local (TPL) din imobilele firmei TASA Suceava.
Însă, pentru
contracararea deciziei, juriştii executivului s-a reuşeau să corecteze o eroare
materială vizavi de intabularea terenului de către TASA. Primarul Ion Lungu
spune că TASA a procedat la intabulare atât cu clădirile achiziţionate prin
licitaţie publică de la defuncta societate de transport călători TPS, cât şi cu
imobilele neachiziţionate din curtea firmei municipalităţii, executate silit de
Direcţia Generală a Finanţelor Publice.
„Noi am sesizat acest
lucru, avem corectura făcută la Cadastru, astfel încât, în prezent, cei de la
TASA sunt intabulaţi pe suprafaţă de 4.059 mp, aferentă clădirilor cumpărate,
municipalitatea având la dispoziţie circa 15.000 mp. TASA are intabulat doar
terenul de sub clădiri, restul fiind al municipalităţii şi pentru acesta
trebuind să plătească chirie sau drept de servitute”, evidenţia, atunci,
primarul Ion Lungu. La momentul respectiv, municipiul Suceava avea 5 procese cu
TASA. Într-unul dintre ele, în calitate de proprietar al terenului, a invocat
accesiunea, în virtutea acesteia putând să dobândească dreptul de proprietate
asupra construcţiilor în cauză, cu obligaţia de a despăgubi pe TASA cu valoarea
materialelor încorporate şi a muncii efectuate în timp.