Aproape 12,5 milioane de călători
cu mijloacele de transport în comun din Suceava
·
La societatea comercială TPL, la care unic acţionar este
Consiliul Local, se constată un deficit de autobuze şi microbuze.
Se constată un deficit de mijloace de transport necesare societăţii
comerciale de transport public local TPL Suceava, pentru efectuarea curselor
prevăzute. Aşa evidenţiază raportul anual de analiză şi evaluarea a gradului de
respectarea a criteriilor de performanţă privind efectuarea transportului
public de persoane prin curse regulate în municipiul Suceava în intervalul 1
octombrie 2013-30 septembrie 2014. Conform comisiei de profil din cadrul
Primăriei municipiului Suceava, raportul dintre numărul total de mijloace de
transport utilizate zilnic în perioada monitorizată şi necesarul pentru
realizarea programului de circulaţie a fost mai mic de 0,80, ceea ce reflectă
neacoperirea optimă a cerinţelor în cauză. Printre altele, analiza a reflectat
că numărul de reclamaţii justificate, din intervalul de supraveghere, nu a
depăşit numărul de mijloace de transport utilizate în prestarea serviciului, iar
pe de altă parte, că toate reclamaţiile justificate au fost rezolvate, iar persoanele
reclamante au primit răspuns în termenele legale. În
condiţiile în care, în cursul unui an se înregistrează, în total, mai multe
abateri imputabile transportatorilor decât numărul necesar de autovehicule
pentru respectarea programului de circulaţie, transportatorii pot fi convocaţi
pentru audieri, caz în care aceştia din urmă pot prezenta un plan pentru
remedierea situaţiei. „După convocarea datelor cuprinse în rapoartele
trimestriale, Comisia pentru analizarea şi evaluarea gradului de respectare a
criteriilor de performanţă a constatat că nu este necesară convocarea
transportatorilor în scopul prezentării, de către aceştia, a planului de măsuri
pentru remedierea situaţie”, se arată în raportul comisiei specializate din
cadrul Primăriei municipiului Suceava. În municipiul Suceava desfăşoară
activităţi de transport persoane societăţile comerciale TPL, Trans DMV Europa,
Euro Tip, Sory&Nell şi
Family, cele 12 luni analizate la
serviciile acestora apelând 12.490.151
de călători.