Suceava riscă să rămână
fără antiderapant şi operator de servicii de iarnă
·
Licitaţia pentru desemnarea unui nou operator este în
întârziere, iar contractul cu Rosal Grup, care iese din joc la 1 decembrie, nu
se ştie dacă va fi prelungit.
·
„Este o
problemă delicată, deoarece, în acest moment, nici noi nu ştim câtă vreme mai
vor presta ei aceste servicii, respectiv când va fi finalizată această
licitaţie”, declară primarul Ion Lungu.
Municipiul Suceava riscă să nu
aibă constituite, în timp util, stocurile de antiderapant pentru intervenţiile
specifice sezonului rece. Documentaţia licitaţiei pentru desemnarea unui nou
operator de salubritate se află încă în analiză, urmând ca, mai apoi, să fie anunţată,
până la finele săptămânii, în Sistemul Electronic pentru Achiziţii
Publice(SEAP). Demararea procedurii şi desemnarea noii firme de salubritate şi
servicii de iarnă a fost întârziată de către consilierii locali USL, care au
ţinut să aducă modificări la caietul de sarcini, drept pentru care au cerut amânarea
cu o lună a aprobării documentaţiei pentru concesionarea celor două activităţi.
Întrucât contractul cu actualul prestator, Rosal Grup, expiră pe 1 decembrie,
firma bucureşteană nu are niciun în interes să se aprovizioneze cu materialele
antiderapante şi combustibilii necesari. În plus, oficialii companiei din
Capitală, pentru a constitui stocurile
respective, cer şi bani în avans, la fel ca în anii precedenţi. „Este o problemă delicată, deoarece, în acest
moment, nici noi nu ştim câtă vreme mai vor presta ei aceste servicii,
respectiv când va fi finalizată această licitaţie. Sigur că, aşa cum a fost
întotdeauna, cei de la Rosal au pretenţia să le dăm banii înainte, ca să-şi
procure antiderapante, în mod special sarea, care se găseşte foarte greu în
plin sezon. Vom face o estimare pentru această iarnă, astfel încât să le dăm
posibilitatea să-şi constituie aceste stocuri şi să avem siguranţa că, în
municipiului Suceava, se va putea circula corespunzător pe timp de îngheţ şi viscol”, declară primarul Ion Lungu, menţionând că, luând în calcul întârzierea
survenită, o soluţie ar fi prelungirea, pentru o numită perioadă de timp, a
contractului cu Rosal Grup. Noul
contract pentru serviciul de salubritate ar trebui să intre în vigoare la 1
decembrie, însă parcurgerea procedurii de licitaţie durează, de regulă, circa
150 de zile. Aceasta doar în situaţia fericită în care nu se înregistrează
contestaţii. Contractul în curs a fost parafat, cu conducerea Rosal Grup, pe 1 decembrie 2004, însă din cauza campaniei
electorale din vară, documentul nu a mai fost reînnoit la 1 iunie.