Printr-o posibilă
finanţare europeană,
Un nou parc auto pentru transportul sucevean de
călători
Autobuzele din parcul
actual al TPL au o durata de funcţionare de 8 ani depăşită sau peste 500.000 de km
rulaţi, ca urmare multe dintre ele
trebuie casate.
În Strategia „Europa 2014-2020”
ar urma să se constituie o axă specială şi să se prevadă fonduri pentru
transportul public local. Această
posibilitate s-a discutat în cadrul şedinţei Asociaţiei Municipiilor din
România(AMR), propunerile venind din partea mai multor primari, printre care şi
şeful administraţie locale de la Suceava, Ion Lungu, o adresă fiind înaintată
Ministerului Afacerilor Europene. Proiecte integrate în acest sens ar putea fi promovate
prin intermediul asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară de tip zonă metropolitană.
„Există finanţare pentru infrastructură rutieră, nu şi pentru transport public
local. Acest lucru a fost solicitat de
mai multe primării, printre care şi cea de la Suceava, semnându-se, în acest
sens, o adresă oficială către Ministerul Afacerilor Europene, care urmează a
face lobby pentru înfiinţarea unei axe pe transport public local. Proiecte ar
putea fi promovate în cadrul zonei metropolitane, iar noi vom iniţia un demers
în acest sens, astfel încât să avem un
sistem integrat în ceea ce priveşte mijloacele de transport, gestionarea şi
urmărirea în trafic a acestora”, declară ocupantul fotoliului din Areni,
adăugând că forul de conducere a Asociaţiei Intercomunitare Zona Metropolitană
Suceava se va întruni după alegerile parlamentare, iar un prim subiect atacat
va fi tocmai acela al transportului în comun.
Ion Lungu precizează că ideea
este de „cumpăra un nou parc auto” pentru municipiul Suceava, cel actual urmând
a fi unul de rezervă. Autobuzele din
parcul actual al societăţii de transport local TPL au o durata de funcţionare
de 8 ani depăşită sau peste 500.000 de km rulaţi, ca urmare multe dintre ele trebuie
casate.