17 octombrie 2012


Printr-o posibilă finanţare europeană,
 Un nou parc auto pentru transportul sucevean de călători
Autobuzele din parcul actual al TPL au o durata de funcţionare de 8 ani depăşită sau peste 500.000 de km rulaţi,  ca urmare multe dintre ele trebuie casate.
În Strategia „Europa 2014-2020” ar urma să se constituie o axă specială şi să se prevadă fonduri pentru transportul public local.  Această posibilitate s-a discutat în cadrul şedinţei Asociaţiei Municipiilor din România(AMR), propunerile venind din partea mai multor primari, printre care şi şeful administraţie locale de la Suceava, Ion Lungu, o adresă fiind înaintată Ministerului Afacerilor Europene. Proiecte integrate în acest sens ar putea fi promovate prin intermediul asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară de tip zonă metropolitană. „Există finanţare pentru infrastructură rutieră, nu şi pentru transport public local. Acest lucru a fost solicitat  de mai multe primării, printre care şi cea de la Suceava, semnându-se, în acest sens, o adresă oficială către Ministerul Afacerilor Europene, care urmează a face lobby pentru înfiinţarea unei axe pe transport public local. Proiecte ar putea fi promovate în cadrul zonei metropolitane, iar noi vom iniţia un demers în acest sens, astfel încât să avem  un sistem integrat în ceea ce priveşte mijloacele de transport, gestionarea şi urmărirea în trafic a acestora”, declară ocupantul fotoliului din Areni, adăugând că forul de conducere a Asociaţiei Intercomunitare Zona Metropolitană Suceava se va întruni după alegerile parlamentare, iar un prim subiect atacat va fi tocmai acela al transportului în comun.   Ion Lungu precizează că ideea este de „cumpăra un nou parc auto” pentru municipiul Suceava, cel actual urmând a fi unul de rezervă.  Autobuzele din parcul actual al societăţii de transport local TPL au o durata de funcţionare de 8 ani depăşită sau peste 500.000 de km rulaţi,  ca urmare multe dintre ele trebuie casate.