07 octombrie 2012


De luni,
Sucevenii  pot completa formularele pentru acordarea ajutorului la încălzire      
De al începutul săptămânii viitoare locuitorii Sucevei, pot ridica şi copta cereri pentru compensarea contravalorii consumului de căldură din noul sezon rece. Primarul Ion Lungu a dat deja dispoziţie de constituire a comisiei pentru gestionarea procedurii de acordarea a sprijinului financiar la încălzirea locuinţelor în iarna 2012-2013, din structură făcând parte nu mai puţin de 32 de persoane.  „Cererile se vor distribui în perioada 8-15 octombrie, iar asociaţiile de proprietari trebuie să le aducă la Primărie până pe 21 octombrie. Pe data de 26 noiembrie, Primăria trebuie să dea dispoziţia cu privire la persoanele care vor beneficia de ajutoarele pentru încălzire. Plafonul s-a modificat pentru cei  care beneficiază de energie termică în sistem centralizat, până la 786 de lei venit net pe membru de familie, iar pentru persoane singure, până la 1082 de lei”,  subliniază Lungu.  Primarul Sucevei face la suceveni să declare corect veniturile realizate, menţionând că există 3 categorii de bunuri care duc la excluderea de pe lista familiilor care primesc ajutorul de la stat. Este vorba despre deţinătorii de bunuri imobile(clădiri sau alte spaţii), bunuri mobile(mijloace de transport) şi de terenuri. „Fac apel la suceveni să colaboreze cu asociaţiile de proprietari, să trimită formularele, în aşa fel încât să le putem centraliza, iar cei în drept să beneficieze de acest sprijin şi, bineînţeles să-l decontăm la Termica”, subliniază ocupantul fotoliului din Areni.  Narcisa Marchitan, şefa Direcţiei de Asistenţă Socială a Primăriei informează că, în acest an, este obligatorie depunerea actelor doveditoare privind componenţa familiei şi mărimea veniturilor realizate de către membrii acesteia. Persoanele care folosesc combustibili solizi vor depune cererile la Direcţia de Asistenţă Socială din Burdujeni, iar posesorii de centrale individuale pe gaze naturale le vor duce la Serviciul „Asociaţii de proprietari” de la Primărie. „Venitul realizat trebuie dovedit pentru luna anterioară depunerii cererii, cu adeverinţe, cupoane ori cu alte acte doveditoare. Cei care nu realizează venituri, vor aduce adeverinţă, în acest sens, de la Administraţia Financiară. Pentru cei care sunt persoane fizice autorizate sau constituiţi în întreprinderi individuale, se va anexa decizia de impunere, eliberată de aceeaşi instituţie”,  reliefează Narcisa Marchitan, adăugând că nu vor fi declarate bursele sociale, ajutorul social sau sprijinul financiar „Bani de liceu”.