Documentaţia pentru
licitaţia de atribuire a serviciilor de salubritate stradală şi deszăpezire a
fost întocmită greşit
·
ANRMAP a cerut autorităţilor sucevene modificarea şi
completarea dosarului, condiţia restrictivă privind participarea la licitaţie a
firmelor care au 50% din utilaje mai noi de 10 ani fiind introdusă de aleşii
locali USL
·
„Până va fi finalizată această licitaţie, numai bine
va trece iarna”, explică edilul şef sucevean, Ion Lungu, menţionând că, din
această cauză, va fi prelungit contractul cu Rosal Grup.
Săptămână viitoare, Consiliul
Local Suceava se va întruni în şedinţa extraordinară pentru a modifica prevederile
caietului de sarcini de organizare a licitaţiei de concesionare a serviciului
public de salubritate şi a serviciilor de iarnă, a anunţat ieri, într-o
conferinţă de presă, primarul Ion Lungu. Edilul şef spune că Autoritatea
Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice(ANRPMAP) a
returnat documentaţia depusă, cerând autorităţilor locale să elimine cele două
greşeli identificate şi să întocmească „matricea riscurilor”, document care
lipsea din dosar. „Din păcate, de ce ne-am temut, nu am
scăpat. Documentaţia referitoare la licitaţia pentru salubritatea stradală ne-a
fost retransmisă de către ANRMAP pentru completări, cu anumite observaţii. În
primul rând - o chestiune de dată recentă - nu ne regăsim în matricea
riscurilor, în funcţie de costurile pe care le avem, potenţialul de plată ş.a.m.d,
conform unui nou act normativ. Al doilea lucru este prevederea din caietul de
sarcini, ca 50% din utilaje să aibă vechime de până la 10 ani, ceea ce este un
criteriu restrictiv pe care trebuie să-l corectăm. La fel, noi am pus redevenţa
ca un criteriu, aceasta trebuind să apară ca un nivel şi nu ca un criteriu de
selecţie. Ne vom conforma, aşa cum sunt făcute aceste menţiuni”, a declarat
şeful executivului sucevean.
Din această cauză, în întrunirea
ordinară a legislativului local din luna noiembrie, primarul Lungu va propune prelungirea
contractului cu Rosal Grup, act care expiră la 1 decembrie şi care va fi extins
până la finalizarea procedurii de licitaţie şi semnarea noului contract. În
prezent, operatorul de salubritate stradală are stocuri de antiderapant doar pentru
noiembrie şi decembrie, municipalitatea voind să se asigure că se va putea
interveni la combaterea lunecuşului şi deszăpezire pe toată durata iernii. „Avem o mare problemă, având în vedere că
Rosal trebuie să-şi constituie stocurile de antiderapante pentru intervenţie la
îngheţ, respectiv cele de sare şi nisip. Drept pentru care voi propune un
proiect de hotărâre de prelungire a contractului cu Rosal până la definitivarea
licitaţiei, în aşa fel încât să putem stabili o strategie comună cu aceştia.
Părerea mea este că, până va fi finalizată această licitaţie, numai bine va
trece iarna”, explică edilul şef sucevean. Ion Lungu s-a ferit să dea vina pe
cineva pentru neregulile din caietul de sarcini, însă şi-a asumat necunoaşterea
reglementărilor privind „matricea riscurilor”. În ceea ce priveşte condiţia
privind participarea la licitaţie a firmelor care au 50% din utilaje mai noi de
10 ani, aceasta fost introdusă în caietul de sarcini ca urmare a unui amendament
al aleşilor locali USL. În cea dintâi şedinţă a deliberativului local, în care
s-a supus dezbaterii delegarea serviciilor de salubritate stradală şi de
deszăpezire, consilieri locali PSD şi USL au votat pentru amânarea proiectului
legislativ amintit, astfel încât acestuia să i se aducă amendamente şi
completări. În cele din urmă, acestea, pe lângă întârzierea procedurii, acestea
s-au dovedit şi nu tocmai corecte. Noul contract pentru serviciul de
salubritate trebuia să intre în vigoare la 1 decembrie, însă parcurgerea
procedurii de licitaţie durează, de regulă, circa 150 de zile. Aceasta doar în
situaţia fericită în care nu se înregistrează contestaţii. Contractul în curs a
fost parafat, cu conducerea Rosal Grup Bucureşti, pe 1 decembrie 2004.