Suceava continuă să
figureze pe harta terminalelor de transfer intermodal de marfă
·
„În Suceava există un nod foarte important, şi asta
pentru că structura de transport rutier şi feroviar ne favorizează”, arată preşedintele
Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor.
·
„Studiile s-au întocmit, plătit şi transferat cu titlu
gratuit către Compania CFR Marfă, care este beneficiarul acestui sistem
intermodal”, precizează şeful executivului judeţean.
Staţia de transfer intermodal
din zona Dărmăneşti este prinsă în Strategia
naţională de transport intermodal „România-Orizont 2020” aprobată de Guvernul
României, iar aceasta are toate şansele să fie materializată, declară
preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor. „Este un document
asumat în discuţiile cu Comisia Europeană, pentru că tot ceea ce ţine de
strategia de transport intermodal este parte a unor angajamente legate de
apartenenţa la Uniunea Europeană, iar finanţarea urmează să vină prin
intermediul unui program operaţional sectorial pe transport”, iterează şeful
administraţie judeţene sucevene. Nechifor arată că la stabilirea terminalelor
avute în vedere în strategia amintită s-a ţinut cont de o anumită stare de
fapt, alături de cea din judeţului Suceava, figurând, într-o primă etapă, alte
5 posibile variante, respectiv cele de la Timişoara, Bucureşti, Constanţa,
Braşov şi zona fluvială Giurgiu-Olteniţa. „În Suceava există un nod foarte
important, şi asta pentru că structura de transport rutier şi feroviar ne
favorizează. În zona Suceava avem coridorul pan european nr. 9, pe secţiunea Siret-Suceava-Bacău-Mărăşeşti,
precum şi reţeaua Petia-Satu Mare-Baia Mare-Dej-Suceava-Rădăuţi, înspre
Republica Moldova, cu o conexiune la varianta de legătură pe drumul rutier care
face joncţiunea între sudul continentului şi nordul acestuia. De asemenea, mai
există varianta pe tronsonul Apahida-Dej-Beclean-Salva-Vatra Dornei-Suceava,
aceasta însemnând coridorul feroviar şi, evident, Aeroportul Suceava. Acestea
au fost, în primă instanţă, elementele care au determinat, anul trecut, ca la
nivelul Guvernului României, să se ia decizia ca acele 6 zone, inclusiv Suceava, să fie
trecute în strategia naţională pentru finanţarea acestor staţii intermodale”,
explică şeful executivului judeţean, precizând că o staţie de transport intermodal este o zonă în care se
face transferul de marfă de pe sistemul feroviar, pe cel rutier, sau aerian.
Conform lui Cătălin Nechifor, în cadrul aceleiaşi strategii, urmau a fi
identificate şi alte posibile staţii care îndeplineau aceleaşi condiţii, printre
care cea mai importantă, este ce referitoare la existenţa unor coridoare
naţionale sau internaţionale. Astfel, au fost luate în calcul terminalele din
zonele Calafat-Craiova-Piteşti, Turda-Cluj Napoca-Dej-Tîrgu Mureş, Făgăraş-Sfântu
Gherghe, Galaţi-Bacău-Iaşi şi Giurgiu-Olteniţa.
„Suceava rămâne, în continuare, definită ca prioritară în cadrul
strategiei pentru transportul intermodal. Spre deosebire de ceea ce se spunea
înainte, că până şi soarele răsărea domnului Flutur, aceste lucruri nu au
legătură cu judeţul Suceava, Consiliul Judeţean Suceava, decât în faza
incipientă, adică atunci când s-a făcut studiul de fezabilitate. Studiile s-au
întocmit, plătit şi transferat, mai departe, cu titlu gratuit către Compania
CFR Marfă, care este beneficiarul acestui sistem intermodal. Din fericire, Guvernul
încearcă să găsească o soluţie la insolvenţă şi să pună pe picioare această
companie de stat, situaţie în care vor fi făcute şi investiţiile în staţiile de
transfer intermodale”, reliefează preşedintele Consiliului Judeţean Cătălin
Nechifor, menţionând că, în acest context, Guvernul Boc nu a făcut nimica
pentru a salva CFR Marfă.