23 octombrie 2012


Suceava continuă să figureze pe harta terminalelor de transfer intermodal de marfă  
·        „În Suceava există un nod foarte important, şi asta pentru că structura de transport rutier şi feroviar ne favorizează”, arată preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor.
·        „Studiile s-au întocmit, plătit şi transferat cu titlu gratuit către Compania CFR Marfă, care este beneficiarul acestui sistem intermodal”, precizează şeful executivului judeţean.
Staţia de transfer intermodal din  zona Dărmăneşti este prinsă în Strategia naţională de transport intermodal „România-Orizont 2020” aprobată de Guvernul României, iar aceasta are toate şansele să fie materializată, declară preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor. „Este un document asumat în discuţiile cu Comisia Europeană, pentru că tot ceea ce ţine de strategia de transport intermodal este parte a unor angajamente legate de apartenenţa la Uniunea Europeană, iar finanţarea urmează să vină prin intermediul unui program operaţional sectorial pe transport”, iterează şeful administraţie judeţene sucevene. Nechifor arată că la stabilirea terminalelor avute în vedere în strategia amintită s-a ţinut cont de o anumită stare de fapt, alături de cea din judeţului Suceava, figurând, într-o primă etapă, alte 5 posibile variante, respectiv cele de la Timişoara, Bucureşti, Constanţa, Braşov şi zona fluvială Giurgiu-Olteniţa. „În Suceava există un nod foarte important, şi asta pentru că structura de transport rutier şi feroviar ne favorizează. În zona Suceava avem coridorul pan european nr. 9, pe secţiunea Siret-Suceava-Bacău-Mărăşeşti, precum şi reţeaua Petia-Satu Mare-Baia Mare-Dej-Suceava-Rădăuţi, înspre Republica Moldova, cu o conexiune la varianta de legătură pe drumul rutier care face joncţiunea între sudul continentului şi nordul acestuia. De asemenea, mai există varianta pe tronsonul Apahida-Dej-Beclean-Salva-Vatra Dornei-Suceava, aceasta însemnând coridorul feroviar şi, evident, Aeroportul Suceava. Acestea au fost, în primă instanţă, elementele care au determinat, anul trecut, ca la nivelul Guvernului României, să se ia decizia  ca acele 6 zone, inclusiv Suceava, să fie trecute în strategia naţională pentru finanţarea acestor staţii intermodale”, explică şeful executivului judeţean, precizând că o staţie de  transport intermodal este o zonă în care se face transferul de marfă de pe sistemul feroviar, pe cel rutier, sau aerian.
Conform lui Cătălin Nechifor, în cadrul aceleiaşi strategii, urmau a fi identificate şi alte posibile staţii care îndeplineau aceleaşi condiţii, printre care cea mai importantă, este ce referitoare la existenţa unor coridoare naţionale sau internaţionale. Astfel, au fost luate în calcul terminalele din zonele Calafat-Craiova-Piteşti, Turda-Cluj Napoca-Dej-Tîrgu Mureş, Făgăraş-Sfântu Gherghe, Galaţi-Bacău-Iaşi şi Giurgiu-Olteniţa.  „Suceava rămâne, în continuare, definită ca prioritară în cadrul strategiei pentru transportul intermodal. Spre deosebire de ceea ce se spunea înainte, că până şi soarele răsărea domnului Flutur, aceste lucruri nu au legătură cu judeţul Suceava, Consiliul Judeţean Suceava, decât în faza incipientă, adică atunci când s-a făcut studiul de fezabilitate. Studiile s-au întocmit, plătit şi transferat, mai departe, cu titlu gratuit către Compania CFR Marfă, care este beneficiarul acestui sistem intermodal. Din fericire, Guvernul încearcă să găsească o soluţie la insolvenţă şi să pună pe picioare această companie de stat, situaţie în care vor fi făcute şi investiţiile în staţiile de transfer intermodale”, reliefează preşedintele Consiliului Judeţean Cătălin Nechifor, menţionând că, în acest context, Guvernul Boc nu a făcut nimica pentru a salva CFR Marfă.