În 6 luni,
„Înrolările” în „Spaţiul privat
virtual" au săltat cu aproape 40 la sută
·
Prin
intermediul serviciului, salariaţii pot afla dacă angajatorul le declară
contribuţiile de asigurări sociale
Administraţia Judeţeană a
Finanţelor Publice anunţă că, potrivit prevederilor legale, contribuabilii pot
opta pentru comunicarea prin mijloace electronice. Potrivit AJFP, în acest
sens, pe site-ul Autorităţii Naţionale de Administrare Fiscală, www.anaf.ro, disponibil este Serviciul „Spaţiu
privat virtual" (SPV), pe care contribuabilii pot să se informeze asupra
obligaţiilor fiscale de achitat. Astfel, la debut de lună aprilie 2018 „înrolaţi”
în SPV erau 4.581 de utilizatori din
raza de administrare a AJFP Suceava, persoane juridice, persoane fizice, cât şi
alte entităţi. Începutul lunii octombrie 2017 optaseră pentru această formă de
comunicare 2.798 de interesaţi, creşterea fiind de 1.783 de agenţi economici, sporul
fiind de aproape 40”. „Pagina web
oferă facilitatea descărcării deciziilor de impunere, începând încă din anul
2013. De asemenea, puteţi verifica dacă angajatorul dumneavoastră declară
contribuţiile de asigurări sociale”, se arată într-o informare a AJFP.
Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice face cunoscut că Serviciul „Spaţiu
privat virtual" oferă persoanelor fizice care nu deţin un certificat
digital calificat posibilitatea de a depune, printr-un canal securizat, declaraţia
privind veniturile realizate din România „D 200”. Pentru a transmite simplu şi
rapid declaraţia „D 200” electronic,
prin intermediul „Spaţiului privat virtual", pot fi vizualizate şi
instrucţiunile de completare. Unul dintre obiectivele specifice ale Autorităţii
Naţionale de Administrare Fiscală în strategia de îmbunătăţire a relaţiilor
dintre contribuabili şi autoritatea fiscală este acordarea de servicii la
distanţă. Astfel, prin OUG nr. 40/2014 şi a OMFP nr. 1154/2014 s-a stabilit
cadrul legal pentru aceste servicii.