21 mai 2018


În 6 luni, 
„Înrolările” în „Spaţiul privat virtual" au săltat cu aproape 40 la sută   
·       Prin intermediul serviciului, salariaţii pot afla dacă angajatorul le declară contribuţiile de asigurări sociale
Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice anunţă că, potrivit prevederilor legale, contribuabilii pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice. Potrivit AJFP, în acest sens, pe site-ul Autorităţii Naţionale de Administrare Fiscală, www.anaf.ro, disponibil este Serviciul „Spaţiu privat virtual" (SPV), pe care contribuabilii pot să se informeze asupra obligaţiilor fiscale de achitat. Astfel, la debut de lună aprilie 2018 „înrolaţi” în SPV erau 4.581  de utilizatori din raza de administrare a AJFP Suceava, persoane juridice, persoane fizice, cât şi alte entităţi. Începutul lunii octombrie 2017 optaseră pentru această formă de comunicare 2.798 de interesaţi, creşterea fiind de 1.783 de agenţi economici, sporul fiind de aproape 40”.  „Pagina web oferă facilitatea descărcării deciziilor de impunere, începând încă din anul 2013. De asemenea, puteţi verifica dacă angajatorul dumneavoastră declară contribuţiile de asigurări sociale”, se arată într-o informare a AJFP. Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice face cunoscut că Serviciul „Spaţiu privat virtual" oferă persoanelor fizice care nu deţin un certificat digital calificat posibilitatea de a depune, printr-un canal securizat, declaraţia privind veniturile realizate din România „D 200”. Pentru a transmite simplu şi rapid declaraţia  „D 200” electronic, prin intermediul „Spaţiului privat virtual", pot fi vizualizate şi instrucţiunile de completare. Unul dintre obiectivele specifice ale Autorităţii Naţionale de Administrare Fiscală în strategia de îmbunătăţire a relaţiilor dintre contribuabili şi autoritatea fiscală este acordarea de servicii la distanţă. Astfel, prin OUG nr. 40/2014 şi a OMFP nr. 1154/2014 s-a stabilit cadrul legal pentru  aceste servicii.