Divizia electrică de transport călători porneşte la drum cu o platforma
betonată de 1,5 milioane de lei
·
Aprobarea
Proiectului „Sistem integrat de transport ecologic” este condiţionată de
existenţa acesteia, pe parcurs, conformarea la rigorile europene în acest sens
urmând a fi verificată de către experţi.
·
„Acolo sunt
depozitate nişte deşeuri, dar s-a făcut un studiu geotehnic, dar nu există vreo
problemă, zona rezistând”, a
susţine primarul Ion Lungu, adăugând că nu se vor înfiinţa ateliere pentru
întreţinere, iar o spălătorie auto nu a fost luată încă în calcul.
Primăria Suceava va amenaja, cu bani din bugetul local, platforma betonată
în lipsa căreia Uniunea Europeană nu ne va da banii necesari pentru
achiziţionarea a 40 de autobuze electrice. Lucrările vor fi executate la
capătul străzii „Căpitan Grigore Andrei”, „pe un tăpşan”, în Burdujeni-sat. Pentru început, disponibilă va fi o sumă de
1,5 milioane de lei, primarul Ion Lungu arătând că riveranii nu vor avea de
suferit, întrucât nu este vorba despre amenajarea de ateliere de întreţinere şi
reparaţii, iar poluarea fonică şi cu gaze de eşapament sunt ca şi inexistente. „Este
un proiect prea important pentru municipalitate. Ca atare, vom demara proceduri
la fel ca în cazul parcărilor subterane, când, în 2001-2012, am consolidat zona
din Centru pe banii Primăriei. La vremea respectivă, Primăria a băgat 60 de
miliarde de lei vechi, din bugetul
local, doar pentru a stabiliza zona respectivă şi a putea face parcările
subterane”, explică ocupantul fotoliului administrativ din Areni. Demersul vine după ce aleşii locali au
reproşat, în cea mai recentă şedinţă a deliberativului, că terenul nu este
tocmai solid, iar în zonă sunt depozitate gunoaiele din Burdujeni-sat. „Voi
intra luna viitoare cu un proiect de hotărâre în Consiliul Local, privind
amenajarea unei platforme pentru transport electric. Acolo sunt depozitate
nişte deşeuri, dar s-a făcut un studiu geotehnic, şi nu există vreo problemă,
zona rezistând. Vreau ca până în toamnă să avem această platformă betonată, pe
care să o punem la dispoziţia proiectului”, a reliefat primarul Ion Lungu,
menţionând că, pe parcurs, conformarea la rigorile europene va fi verificată la
faţa locului .
Un imobil va servi drept garaj pentru mijloacele de transport
electrice, va adăposti inclusiv staţiile de încărcarea acumulatoarelor, decizia
pentru construirea unei spălătorii nefiind încă luată. În cadrul Programului Operaţional
Regional POR 2014-2020, municipiul Suceava ar putea accesa 25,4 de milioane de
lei pentru achiziţionarea a minim 40 de
autobuze electrice cu sistem de e-tiketing şi de „monitorizare în trafic a
flotelor”. Aprobarea Proiectului „Sistem integrat de transport ecologic” este
condiţionată de construirea, pe o suprafaţă proprietate a autorităţilor locale,
a unor amenajări corespunzătoare pentru adăpostirea şi întreţinerea autobuzelor
în cauză. Municipiul Suceava avea terenuri disponibile în Lunca Sucevei, la
fostul operator de termificare în sistem centralizat, dar şi la actualul sediul
al TPL, însă suprafeţele sunt grevate de procese cu Termica şi, respectiv,
TASA. „Sediul TPL va rămâne tot acolo, însă sediul diviziei electrice de
transport călători va fi înfiinţat în Burdujeni-sat, pe un teren al
municipalităţii”, preciza, săptămâna trecută, primarul Ion Lungu,
accentuând că Suceava se află la start „între primele 5 oraşe din ţară, dar
şi pe primul loc Regiunea Dezvoltare Nord-Est, cu toate documentele depuse”.