Suceava va avea 200 de puncte
subterane de colectare a deşeurilor menajere
·
Licitaţia demarată în martie 2015 a fost anulată după mai
multe contestaţii şi procese, iar o alta nu poate fi organizată din cauza
întârzierii normelor metodologice de aplicare a noii legi a achiziţiilor
publice.
·
Până atunci, activitatea de salubritate menajeră este
desfăşurată, pe motiv de forţă majoră, de către asocierea dintre firmele
Florconstruct şi Diasil Service.
Primăria municipiului
Suceava nu poate organiza licitaţia pentru
de delegarea gestiunii serviciului de salubritate menajeră. Cauza constă
în întârzierea aprobării şi publicării normelor metodologice privind aplicarea
noilor prevederile legale referitoare la achiziţiile publice. Scoaterea la
licitaţie a serviciului a fost aprobată în luna martie 2015, prin Hotărârea
Consiliului Local nr. 82, caietul de sarcini prevăzând înfiinţarea, de către
noul operator al serviciului, a 145 de puncte subterane de deşeuri menajere,
precum şi distribuirea, către 6.000 de case particulare, a 12.000 de pubele pentru
colectarea normală, dar şi pentru cea selectivă a resturilor. Licitaţia a avut
loc pe 21 iulie 2015, deci în urmă cu circa 1 an, iar potrivit viceprimarului
Lucian Harşovschi, de la momentul respectiv soluţiile date de autorităţile
contractante au fost contestate la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea
Contestaţiilor (CNSC) şi Curtea de Apel Suceava. Dată fiind această situaţie,
Primăria a fost nevoită să anuleze licitaţia, fapt confirmat prin decizia CNSC
nr. 9353 din 2 iunie 2016. „Aceasta, întrucât nu s-au înnoit unele scrisori
de garanţie, dar şi ca urmare a altor discuţii pe marginea caietului de
sarcini. Iată, deci, că după mai bine de 1 an, din luna martie a anului trecut,
nu avem un contract pentru delegarea gestiunii serviciului de salubritate menajeră, aşa cum
ne-am fi dorit”, explică viceprimarul Sucevei. Lucian Harşovschi susţine că
situaţia nu este încă pe cale de a intra
în normal, iar aceasta din cauza apariţiei noilor reglementări cu privire la
desfăşurarea procedurilor de achiziţii publice, în special a Legii nr. 100
privind concesionarea lucrărilor şi serviciilor, lege care nu are norme
metodologice de aplicare. „Această Lege nr. 100 nu are norme metodologice.
Noi aşteptăm aceste norme, după care vom reactualiza caietul de sarcini şi
sperăm ca, în septembrie, cel mai târziu, să putem să-l aprobăm în Consiliul
Local, în aşa fel încât să putem respecta promisiunea făcută, iar sucevenii să
aibă puncte îngropate de colectare a deşeurilor”, a spus adjunctul şefului
executivului sucevean. Noul caiet de sarcini va fi pus, la fel ca şi
precedentul, pe masa de dezbateri a deliberativului municipal, însă acesta vine
cu oserie de noutăţi. Potrivit
viceprimarului Lucian Harşovschi, având în vedere tendinţa de dezvoltare a
oraşului, şi odată cu identificarea de noi suprafeţe disponibile, numărul de
platforme subterane va creşte de la 145 la 200. Pe de altă parte, nu se va mai merge
pe preţul cel mai mic oferit, proaspăta legislaţie prevăzând un cumul de
criterii, astfel că Primăria Suceava va miza preţul şi costul cele mai scăzute,
cât şi pe cele mai bun raport calitate-preţ şi cel mai bun raport calitate-cost.
Noul contract va fi semnat pentru o perioadă de 12 ani, cel vechi, parafat de
Primărie cu Rosal Grup Bucureşti, expirând în
primăvara lui 2015, după 8 ani de desfăşurare. Astfel, pe fondul
expirării, pe data de 17 aprilie 2015, a vechiului contract, cât şi a
întârzierii licitaţiei pentru delegarea serviciului către un nou prestator,
atribuirea pe o perioadă limitată a activităţii de salubritate menajeră s-a
făcut, pe motiv de forţă majoră, către asocierea dintre firmele Florconstruct
şi Diasil Service.