04 august 2016

Suceava va avea 200 de puncte subterane de colectare a deşeurilor menajere
·       Licitaţia demarată în martie 2015 a fost anulată după mai multe contestaţii şi procese, iar o alta nu poate fi organizată din cauza întârzierii normelor metodologice de aplicare a noii legi a achiziţiilor publice.
·       Până atunci, activitatea de salubritate menajeră este desfăşurată, pe motiv de forţă majoră, de către asocierea dintre firmele Florconstruct şi Diasil Service.  

Primăria municipiului Suceava nu poate organiza licitaţia pentru  de delegarea gestiunii serviciului de salubritate menajeră. Cauza constă în întârzierea aprobării şi publicării normelor metodologice privind aplicarea noilor prevederile legale referitoare la achiziţiile publice. Scoaterea la licitaţie a serviciului a fost aprobată în luna martie 2015, prin Hotărârea Consiliului Local nr. 82, caietul de sarcini prevăzând înfiinţarea, de către noul operator al serviciului, a 145 de puncte subterane de deşeuri menajere, precum şi distribuirea, către 6.000 de case particulare, a 12.000 de pubele pentru colectarea normală, dar şi pentru cea selectivă a resturilor. Licitaţia a avut loc pe 21 iulie 2015, deci în urmă cu circa 1 an, iar potrivit viceprimarului Lucian Harşovschi, de la momentul respectiv soluţiile date de autorităţile contractante au fost contestate la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) şi Curtea de Apel Suceava. Dată fiind această situaţie, Primăria a fost nevoită să anuleze licitaţia, fapt confirmat prin decizia CNSC nr. 9353 din 2 iunie 2016. „Aceasta, întrucât nu s-au înnoit unele scrisori de garanţie, dar şi ca urmare a altor discuţii pe marginea caietului de sarcini. Iată, deci, că după mai bine de 1 an, din luna martie a anului trecut, nu avem un contract pentru delegarea gestiunii  serviciului de salubritate menajeră, aşa cum ne-am fi dorit”, explică viceprimarul Sucevei. Lucian Harşovschi susţine că situaţia  nu este încă pe cale de a intra în normal, iar aceasta din cauza apariţiei noilor reglementări cu privire la desfăşurarea procedurilor de achiziţii publice, în special a Legii nr. 100 privind concesionarea lucrărilor şi serviciilor, lege care nu are norme metodologice de aplicare. „Această Lege nr. 100 nu are norme metodologice. Noi aşteptăm aceste norme, după care vom reactualiza caietul de sarcini şi sperăm ca, în septembrie, cel mai târziu, să putem să-l aprobăm în Consiliul Local, în aşa fel încât să putem respecta promisiunea făcută, iar sucevenii să aibă puncte îngropate de colectare a deşeurilor”, a spus adjunctul şefului executivului sucevean. Noul caiet de sarcini va fi pus, la fel ca şi precedentul, pe masa de dezbateri a deliberativului municipal, însă acesta vine cu  oserie de noutăţi. Potrivit viceprimarului Lucian Harşovschi, având în vedere tendinţa de dezvoltare a oraşului, şi odată cu identificarea de noi suprafeţe disponibile, numărul de platforme subterane va creşte de la 145 la 200. Pe de altă parte, nu se va mai merge pe preţul cel mai mic oferit, proaspăta legislaţie prevăzând un cumul de criterii, astfel că Primăria Suceava va miza preţul şi costul cele mai scăzute, cât şi pe cele mai bun raport calitate-preţ şi cel mai bun raport calitate-cost. Noul contract va fi semnat pentru o perioadă de 12 ani, cel vechi, parafat de Primărie cu Rosal Grup Bucureşti, expirând în  primăvara lui 2015, după 8 ani de desfăşurare. Astfel, pe fondul expirării, pe data de 17 aprilie 2015, a vechiului contract, cât şi a întârzierii licitaţiei pentru delegarea serviciului către un nou prestator, atribuirea pe o perioadă limitată a activităţii de salubritate menajeră s-a făcut, pe motiv de forţă majoră, către asocierea dintre firmele Florconstruct şi Diasil Service.