·
Încă
din toamnă, Consiliul Judeţean iniţia demersuri de schimbare a destinaţiei Centrului
Economic „Bucovina”, astfel încât clădirea să adăpostească toţi pasagerii
curselor aeriene.
·
„Am
rămas trăsnit de soluţia pe care o propune domnul Flutur, care vrea să
construiască o şoapră”,
spune fostul şef al administraţiei judeţene, Ioan Cătălin Nechifor.
Iniţiativa de transformare a clădirii Centrului Economic Bucovina în
terminal pentru Aeroportul „Ştefan cel Mare” este ignorată de noua conducere a
judeţului. Consiliul Judeţean Suceava a anunţat şi demarat, încă din octombrie
2015, un proiect care se dovedea foarte
utilă, având în vedere că, atât la îmbarcare, cât şi la debarcare Aerogara, nu
poate prelua întregime fluxurile de călători. Potrivit proiectului de
modernizare a Aeroportului, pentru clădirea cu destinaţia amintită nu a fost
prevăzută extinderea, în plus aceasta găzduind servicii absolut necesare,
precum cele vamale, procedurile legate zona Schengen, cât şi cele ale SRI. „Încă
din octombrie, am decis începerea procedurilor de transformare a Centrului
Economic în terminal aeroportuar. Suntem la aproape la 1 an de atunci, iar după
ce s-a comandat un studiu de fezabilitate, s-au cerut păreri tehnice, iată că
ne plângem, acum, că Aerogara nu este suficientă. Aceasta a fost ideea pentru
care, la momentul respectiv am efectuat transferul de proprietate, aceea de a
construi un nou terminal, modern, amplu, care într-adevăr să permită o
dezvoltare de zbor adecvată”, iterează Nechifor, adăugând că modernizarea
Aerogării s-a făcut pe structura din perioada comunistă a obiectivului, care nu
permite dezvoltarea de care ar fi nevoie.
Nechifor evidenţiază că, la
debarcare, terminalul de sosiri nu dispune de spaţiu suficient, însă nu este de
acord cu propunerea preşedintelui Gheorghe Flutur, aceea de a improviza un
adăpost de ploaie şi ninsoare lângă pistă, în apropierea Aerogării, soluţia
fiind una neadecvată, dar şi neacoperitoare,
mai ales în cazul suprapunerii a două curse. „Am rămas trăsnit de soluţia pe
care o propune domnul Flutur, care vrea să construiască o şoapră. Să ne
imaginăm cum ar arăta această prelată, trântită undeva în zona platformei de debarcare,
în apropierea unei clădiri modernizate, cu structuri de lemn, metal şi sticlă.
Să zicem că soluţia ar fi corectă, dar chiar şi aşa până la şoapră pasagerii
vor merge tot prin ploaie sau zloată”, a reliefat ex-preşedintele Consiliul
Judeţean Suceava. În vederea înlăturării acestor inconveniente, Cătălin
Nechifor avansează soluţia achiziţionării în leasing a două autobuze, care
presupun costuri operaţionale scăzute, mijloace de transport cu care călătorii
urmează a fi transportaţi de la scara avionului până la terminal, aşa cum
dealtfel se întâmplă pe aeroporturile din ţările civilizate.