22 august 2016

Noile autorităţi judeţene sucevene abandonează proiectul terminalului aeroportuar
·        Încă din toamnă, Consiliul Judeţean iniţia demersuri de schimbare a destinaţiei Centrului Economic „Bucovina”, astfel încât clădirea să adăpostească toţi pasagerii curselor aeriene.          
·        „Am rămas trăsnit de soluţia pe care o propune domnul Flutur, care vrea să construiască o şoapră”, spune fostul şef al administraţiei judeţene, Ioan Cătălin Nechifor.
Iniţiativa de transformare a clădirii Centrului Economic Bucovina în terminal pentru Aeroportul „Ştefan cel Mare” este ignorată de noua conducere a judeţului. Consiliul Judeţean Suceava a anunţat şi demarat, încă din octombrie 2015, un  proiect care se dovedea foarte utilă, având în vedere că, atât la îmbarcare, cât şi la debarcare Aerogara, nu poate prelua întregime fluxurile de călători. Potrivit proiectului de modernizare a Aeroportului, pentru clădirea cu destinaţia amintită nu a fost prevăzută extinderea, în plus aceasta găzduind servicii absolut necesare, precum cele vamale, procedurile legate zona Schengen, cât şi cele ale SRI. „Încă din octombrie, am decis începerea procedurilor de transformare a Centrului Economic în terminal aeroportuar. Suntem la aproape la 1 an de atunci, iar după ce s-a comandat un studiu de fezabilitate, s-au cerut păreri tehnice, iată că ne plângem, acum, că Aerogara nu este suficientă. Aceasta a fost ideea pentru care, la momentul respectiv am efectuat transferul de proprietate, aceea de a construi un nou terminal, modern, amplu, care într-adevăr să permită o dezvoltare de zbor adecvată”, iterează Nechifor, adăugând că modernizarea Aerogării s-a făcut pe structura din perioada comunistă a obiectivului, care nu permite dezvoltarea de care ar fi nevoie.
 Nechifor evidenţiază că, la debarcare, terminalul de sosiri nu dispune de spaţiu suficient, însă nu este de acord cu propunerea preşedintelui Gheorghe Flutur, aceea de a improviza un adăpost de ploaie şi ninsoare lângă pistă, în apropierea Aerogării, soluţia fiind  una neadecvată, dar şi neacoperitoare, mai ales în cazul suprapunerii a două curse. „Am rămas trăsnit de soluţia pe care o propune domnul Flutur, care vrea să construiască o şoapră. Să ne imaginăm cum ar arăta această prelată, trântită undeva în zona platformei de debarcare, în apropierea unei clădiri modernizate, cu structuri de lemn, metal şi sticlă. Să zicem că soluţia ar fi corectă, dar chiar şi aşa până la şoapră pasagerii vor merge tot prin ploaie sau zloată”, a reliefat ex-preşedintele Consiliul Judeţean Suceava. În vederea înlăturării acestor inconveniente, Cătălin Nechifor avansează soluţia achiziţionării în leasing a două autobuze, care presupun costuri operaţionale scăzute, mijloace de transport cu care călătorii urmează a fi transportaţi de la scara avionului până la terminal, aşa cum dealtfel se întâmplă pe aeroporturile din ţările civilizate.