12 aprilie 2013


Licitaţia pentru operatorul de salubritate, ţinută după 4 luni de contestaţii şi acţiuni în instanţă  
·        „Am lăsat termene destul de largi, în aşa fel încât să nu mai existe alte motive de contestaţii, şi să finalizăm această licitaţie”, declară primarul Ion Lungu.
La începutul săptămânii viitoare, după o lungă perioadă de tergiversări, contestaţii şi plângeri în instanţă, la Primăria municipiului Suceava vor fi desfăcute ofertele din cadrul licitaţiei pentru  de atribuirea serviciilor de salubritate stradală şi de iarnă, anunţat primarul Ion Lungu.   „Curtea de apel Suceava a acceptat plângerea formulată de Florconstruct Suceava, Diasil Service Suceava şi Bratners Servicii Ecologice Cluj, privind anularea licitaţiei pentru atribuirea serviciului de salubritate. Ca atare, după ce am primit, în mod oficial această hotărâre, am dat, pe SEAP, acel anunţ de tip erată, prin care se duce la cunoştinţă că cifra de afaceri pe ultimele 3 luni de zile nu trebuie să mai fie de 24,5 milioane de lei, ci de 6,21 de milioane de lei. De asemenea, au fost respectate termenele, conform legii, iar licitaţia este reluată de unde a rămas”, precizează Lungu. Edilul şef spune că ofertele încă mai pot fi depuse, inclusiv astăzi, acestea urmând a fi deschise şi analizate luni, 15 aprilie, ora 12.00. Lungu precizează că, în scopul evitării înregistrării de noi contestaţii, termenele de derulare ale procedurii au fost intenţionat lăsate termene mai „largi”. „Sper să se înregistreze cât mai multe oferte, iar condiţiile să fie  respectate, astfel încât să putem selecta un nou operator pentru salubritatea stradală. Noi am luat toate măsurile, am lăsat termene destul de largi, în aşa fel încât să nu mai existe alte motive de contestaţii, şi să finalizăm această licitaţie”, declară primarul Ion Lungu.
Reamintim că, în luna decembrie 2012, Vitalia Servicii pentru Mediu Bucureşti a depus o contestaţie, cerând corectarea în minus a cifrei de afaceri pentru participanţi. Modificarea a fost aprobată pe 4 ianuarie, însă, Primăria primind comunicarea pe 12 ianuarie, ANRMAP a considerat că termenul de 3 zile până pe 15 ianuarie, când era programată licitaţia, era prea scurt. În consecinţă, s-a decis anularea licitaţiei şi reluarea ei. Precizăm că, pentru înscrierea la licitaţie, deliberativul local al municipiului Suceava a aprobat o cifră de afaceri de 24,5 milioane de lei pe ultimii 3 ani, iar la solicitarea Vitalia Servicii pentru Mediu Bucureşti, CNSC a coborât-o la 6,21 milioane de lei.  Pe de altă parte, Curtea de Apel Suceava a admis plângerea asocierii de firme Florconstrct Suceava, Diasil Service Suceava şi Bratners Servicii Ecologice Cluj, anulând referatul pentru reluarea de la capăt a licitaţiei de atribuire a serviciului de salubritate stradală şi obligând Primăria municipiului Suceava la continuarea procedurii în cauză. De precizat este, totodată că, de la 1 decembrie 2012, din cauza declanşării cu întârziere a procedurilor de licitaţie,  autorităţile sucevene au fost nevoite să prelungească vechiul contract de concesionare a serviciilor publice de salubritate, document parafat încă din anul 2004, cu Rosal Grup Bucureşti.