Licitaţia pentru operatorul de salubritate,
ţinută după 4 luni de contestaţii şi acţiuni în instanţă
·
„Am
lăsat termene destul de largi, în aşa fel încât să nu mai existe alte motive de
contestaţii, şi să finalizăm această licitaţie”, declară primarul Ion Lungu.
La începutul săptămânii viitoare, după o lungă
perioadă de tergiversări, contestaţii şi plângeri în instanţă, la Primăria
municipiului Suceava vor fi desfăcute ofertele din cadrul licitaţiei
pentru de atribuirea serviciilor de
salubritate stradală şi de iarnă, anunţat primarul Ion Lungu. „Curtea de apel Suceava a acceptat plângerea
formulată de Florconstruct Suceava, Diasil Service Suceava şi Bratners Servicii
Ecologice Cluj, privind anularea licitaţiei pentru atribuirea serviciului de
salubritate. Ca atare, după ce am primit, în mod oficial această hotărâre, am
dat, pe SEAP, acel anunţ de tip erată, prin care se duce la cunoştinţă că cifra
de afaceri pe ultimele 3 luni de zile nu trebuie să mai fie de 24,5 milioane de
lei, ci de 6,21 de milioane de lei. De asemenea, au fost respectate termenele,
conform legii, iar licitaţia este reluată de unde a rămas”, precizează Lungu. Edilul
şef spune că ofertele încă mai pot fi depuse, inclusiv astăzi, acestea urmând a
fi deschise şi analizate luni, 15 aprilie, ora 12.00. Lungu precizează că, în
scopul evitării înregistrării de noi contestaţii, termenele de derulare ale
procedurii au fost intenţionat lăsate termene mai „largi”. „Sper să se înregistreze
cât mai multe oferte, iar condiţiile să fie
respectate, astfel încât să putem selecta un nou operator pentru
salubritatea stradală. Noi am luat toate măsurile, am lăsat termene destul de
largi, în aşa fel încât să nu mai existe alte motive de contestaţii, şi să
finalizăm această licitaţie”, declară primarul Ion Lungu.
Reamintim că, în luna decembrie 2012, Vitalia Servicii pentru Mediu
Bucureşti a depus o contestaţie, cerând corectarea în minus a cifrei de afaceri
pentru participanţi. Modificarea a fost aprobată pe 4 ianuarie, însă, Primăria
primind comunicarea pe 12 ianuarie, ANRMAP a considerat că termenul de 3 zile
până pe 15 ianuarie, când era programată licitaţia, era prea scurt. În
consecinţă, s-a decis anularea licitaţiei şi reluarea ei. Precizăm că, pentru
înscrierea la licitaţie, deliberativul local al municipiului Suceava a aprobat
o cifră de afaceri de 24,5 milioane de lei pe ultimii 3 ani, iar la solicitarea
Vitalia Servicii pentru Mediu Bucureşti, CNSC a coborât-o la 6,21 milioane de
lei. Pe de altă parte, Curtea de Apel
Suceava a admis plângerea asocierii de firme Florconstrct Suceava, Diasil
Service Suceava şi Bratners Servicii Ecologice Cluj, anulând referatul pentru
reluarea de la capăt a licitaţiei de atribuire a serviciului de salubritate
stradală şi obligând Primăria municipiului Suceava la continuarea procedurii în
cauză. De precizat este, totodată că, de la 1 decembrie 2012, din cauza
declanşării cu întârziere a procedurilor de licitaţie, autorităţile sucevene au fost nevoite să
prelungească vechiul contract de concesionare a serviciilor publice de
salubritate, document parafat încă din anul 2004, cu Rosal Grup Bucureşti.