Poliţia Locală se retrage
de la „Paşapoarte”
·
„Cu cei de la > aveam o convenţie pe care o vom
rezilia, iar acel echipaj va fi folosit pentru paza permanentă necesară la
parcajele subterane”, arată primarul Ion Lungu.
Începând cu data de 1 ianuarie
2013, Primăria municipiului Suceava îşi va retrage poliţiştii locali care
prestează activităţi de ordine publică la Serviciul comunitar pentru eliberarea
paşapoartelor simple al judeţului Suceava. Anunţul este făcut de către şeful
administraţiei locale sucevene, Ion Lungu, care precizează că, la această dată,
angajaţii Poliţiei Locale oferă servicii gratuite, în baza unei convenţii
dintre cele două instituţii. Edilul şef, evidenţiază că, Poliţia Locală din
subordine funcţionează cu un număr insuficient de lucrători şi aceasta din
cauză că legea nu permite ocuparea posturilor vacante deja prinse în schema de
personal. În aceste circumstanţe, agenţii retraşi de la „Paşapoarte” vor fi orientaţi
înspre activităţi de pază şi supraveghere la noile parcări subterane din
centrul Sucevei, care vor fi date în folosinţă la 1 decembrie. „Vom face o
adresă către , prin care vom anunţa că nu mai putem asigura
acest serviciu gratuit. Avem şi noi nevoie de poliţie locală, în prezent existând
peste 40 posturi vacante pe care, deocamdată, nu putem să facem angajări. Cu
cei de la > aveam o convenţie pe
care o vom rezilia, iar acel echipaj va fi folosit pentru paza permanentă
necesară la parcajele subterane”, subliniază ocupantul fotoliului din Areni. Primarul
arată că, din păcate, în montul de faţă, foarte multe dintre posturi sunt fixe,
agenţii locali activând la sediile primăriilor din Suceava şi Burdujeni,
Administraţia Pieţelor, Bazar şi „Paşapoarte”. În aceste circumstanţe, susţine
Ion Lungu, rămân foarte puţini poliţişti care să facă teren, respectiv care să patruleze
în toate cartierele municipiului Suceava. De precizat este faptul că, recent,
Primăria a reuşit să achiziţioneze 4 autoturisme noi pentru Poliţia Locală din
subordine. Este vorba despre autoturisme Logan MCV cu câte 7 locuri fiecare, de
la bugetul local fiind plătită suma de 273.800 lei.