În jumătate de an,
Peste 250 de reclamaţii neîntemeiate, la comisarii
pentru protecţia consumatorului
·
Despăgubiri
de 150.000 de lei au primit consumatorii păgubţi în urma cercetării reclamaţiilor
şi stabilirii măsurilor reparatorii.
În
primul semestrul al anului 2012, la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Suceava s-au
înregistrat şi soluţionat 730 de reclamaţii, 67% dintre acestea vizând prestările
şi servicii, 22% produsele nealimentare,
iar 11% produsele alimentare. Şefa
instituţiei judeţene de control, Elena Oanea face cunoscut că, din totalul reclamaţiilor,
445 au fost soluţionate în favoarea consumatorilor, 258, adică 35%, s-au
dovedit a fi neîntemeiate, iar 27 au luat calea altor instituţii abilitate. În
urma cercetării reclamaţiilor şi stabilirii măsurilor reparatorii conform
normelor legale, consumatorilor li s-au acordat despăgubiri în valoare de
150.000 de lei. „Cele mai relevante valori sunt cea de 40.000 lei, sumă
restituită reprezentând contravaloarea unui autoturism; 21.000 de lei-contravaloarea
comisioanelor sau dobânzilor percepute abuziv în cazul unor credite; 15.000 de
le- contravaloarea sumelor restituite în cazul unor aparate electro-casnice
defecte, iar 6.500 lei este
contravaloarea abonamentului de telefonie pentru perioada în care s-a refuzat
rezilierea contractului” declară comisarul şef Oanea, adăugând că restul sumei înapoiate
reprezintă contravaloarea serviciilor neprestate şi facturate, precum şi a unor
bunuri nealimentare sau alimentare cu probleme. Cele mai multe dintre
reclamaţiile redirecţionate înspre alte instituţii vizează asociaţiile de
proprietari şi au ca obiect modul de repartizare a energiei termice în
blocurile în care sunt montate repartitoare de costuri. Având în vedere că
asociaţiile de proprietari nu sunt operatori economici, aşa cum aceştia sunt definiţi în legislaţia privind
protecţia consumatorilor, reclamaţiile respective au fost orientate către
Primăria Suceava. „Dacă este să facem o analiză, concluzionăm că atenţia
consumatorilor în formularea reclamaţiilor este îndreptată, în special, înspre
produsele şi serviciile cu valoare mare.
De asemenea, este evident, multe reclamaţii vizează prestarea unor servicii cu
adresabilitate generală, respectiv de energie electrică, sau desabilitate mare,
cum ar fi televiziunea şi telefonia”, explică Elena Oanea, şeful Comisariatului
Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor.