Primăria va plăti 1300 de lei pentru un singur transport cu gunoi la Botoşani
· Consilierii locali au reproşat edilului şef tariful prea mare, edilul şef Ion Lungu precizând că la o capacitate dublă a auto-specialelor, costurile rămân similare celor de la Fălticeni
Aleşii locali suceveni au aprobat actul adiţional la contractul de delegare a gestiunii serviciului public de salubritate menajeră. În urma acestui demers, operatorul local Rosal Grup va putea semna, cu Urban Serv Botoşani, contractul de prestări servicii, prin care firma din urmă, va prelua şi depozita, pe platforma botoşăneană deşeurile menajere adunate de pe raza municipiului Suceava. Hotărârea deliberativului sucevean vine pe fondul obligaţiei închiderii, de la 15 iulie, a activităţii platformei de la Antileşti-Fălticeni, pe care, în prezent, urbea reşedinţă încă îşi mai duce gunoiul. Înainte de ajunge pe rampa din judeţul vecin, resturile strânse din întreaga reşedinţă de judeţ vor trece mai întâi pe la Diasil Service Suceava, societate care va „extrage” deşeurile recuperabile şi refolosibile. Sortarea se va face pe toate categoriile posibile, inclusiv pe cea a materialelor din construcţii, acestea fiind orintate înspre rampa închisă a Sucevei, de la Mirăuţi. Astfel, cantitatea totală de deşeuri transportată înspre capitala judeţului vecin va fi redusă cu cel puţin 25 de procente. În vederea unor economii, transportarea deşeurilor rezultate după sortare se va face cu auto-speciale dotate cu remorcă şi cu capacitate totală de minim 36 de tone. Chiar şi aşa cu o cursă pe relaţia Botoşani se va cheltui cu 1300 de lei(fără TVA), consilierii locali reproşându-i primarului Ion Lungu că tariful este mult prea mare. Ocupantul fotoliului din Areni, a declarat că, din punct de vedere financiar, situaţia este, într-adevăr, foarte delicată. În opinia edilului şef, cea mai simplă soluţie era majorarea taxei de salubritate, însă nu se va proceda la o mărire, deoarece, pe fondul măsurilor guvernamentale de austeritate, populaţia va avea o putere redusă de plată. Pe de altă parte, şeful administraţiei sucevene a ţinut să menţioneze că tariful de 1300 de lei include şi contravaloarea operării în rampă şi că transportul cu maşini cu remorcă, la o capacitate dublă faţă de cea anterioară, este de natură să păstreze cheltuielile la nivelul celor actuale, de la Fălticeni. „Am avut negocieri la sânge cu firma Rosal, care, astăzi, nu are un contract avantajos cu primăria. Este o situaţie de forţă majoră şi sper să putem suporta aceste costuri până la finele anului, când se va deschide prima celulă a depozitului ecologic de la Moara”, explică primarul Ion Lungu.
Lucrările pentru amenajarea primei celule al depozitului ecologic de la Moara sunt făcute de austriecii de la Alpine Bau GmbH Wals şi sucevenii de la Cominco „Bucovina” Frasin. Preţul de pornire al licitaţiei a fost de 26,7 milioane de lei, urmând ca, ulterior, sumele cheltuite să fie recuperate din finanţarea europeană. Contractul pentru consultanţă a fost semnat cu firma luxemburgheze „Hill International”.
· Consilierii locali au reproşat edilului şef tariful prea mare, edilul şef Ion Lungu precizând că la o capacitate dublă a auto-specialelor, costurile rămân similare celor de la Fălticeni
Aleşii locali suceveni au aprobat actul adiţional la contractul de delegare a gestiunii serviciului public de salubritate menajeră. În urma acestui demers, operatorul local Rosal Grup va putea semna, cu Urban Serv Botoşani, contractul de prestări servicii, prin care firma din urmă, va prelua şi depozita, pe platforma botoşăneană deşeurile menajere adunate de pe raza municipiului Suceava. Hotărârea deliberativului sucevean vine pe fondul obligaţiei închiderii, de la 15 iulie, a activităţii platformei de la Antileşti-Fălticeni, pe care, în prezent, urbea reşedinţă încă îşi mai duce gunoiul. Înainte de ajunge pe rampa din judeţul vecin, resturile strânse din întreaga reşedinţă de judeţ vor trece mai întâi pe la Diasil Service Suceava, societate care va „extrage” deşeurile recuperabile şi refolosibile. Sortarea se va face pe toate categoriile posibile, inclusiv pe cea a materialelor din construcţii, acestea fiind orintate înspre rampa închisă a Sucevei, de la Mirăuţi. Astfel, cantitatea totală de deşeuri transportată înspre capitala judeţului vecin va fi redusă cu cel puţin 25 de procente. În vederea unor economii, transportarea deşeurilor rezultate după sortare se va face cu auto-speciale dotate cu remorcă şi cu capacitate totală de minim 36 de tone. Chiar şi aşa cu o cursă pe relaţia Botoşani se va cheltui cu 1300 de lei(fără TVA), consilierii locali reproşându-i primarului Ion Lungu că tariful este mult prea mare. Ocupantul fotoliului din Areni, a declarat că, din punct de vedere financiar, situaţia este, într-adevăr, foarte delicată. În opinia edilului şef, cea mai simplă soluţie era majorarea taxei de salubritate, însă nu se va proceda la o mărire, deoarece, pe fondul măsurilor guvernamentale de austeritate, populaţia va avea o putere redusă de plată. Pe de altă parte, şeful administraţiei sucevene a ţinut să menţioneze că tariful de 1300 de lei include şi contravaloarea operării în rampă şi că transportul cu maşini cu remorcă, la o capacitate dublă faţă de cea anterioară, este de natură să păstreze cheltuielile la nivelul celor actuale, de la Fălticeni. „Am avut negocieri la sânge cu firma Rosal, care, astăzi, nu are un contract avantajos cu primăria. Este o situaţie de forţă majoră şi sper să putem suporta aceste costuri până la finele anului, când se va deschide prima celulă a depozitului ecologic de la Moara”, explică primarul Ion Lungu.
Lucrările pentru amenajarea primei celule al depozitului ecologic de la Moara sunt făcute de austriecii de la Alpine Bau GmbH Wals şi sucevenii de la Cominco „Bucovina” Frasin. Preţul de pornire al licitaţiei a fost de 26,7 milioane de lei, urmând ca, ulterior, sumele cheltuite să fie recuperate din finanţarea europeană. Contractul pentru consultanţă a fost semnat cu firma luxemburgheze „Hill International”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu