• Întrucât nu există posibilitatea ca aceasta să fie pusă în funcţiune mai degrabă de două luni, cărbunele din Ucraina ar putea fi adus, cu costuri suplimentare, pe la Satu Mare sau cu bacul, pe la Marea Neagră
Aprovizionarea în condiţii optime cu cărbune pentru iarna 2010-2011 este afectată de imposibilitatea asigurării transportului pe relaţia Ucraina. Aceasta în urma dezafectării de către viiturile de la sfârşitul lunii iunie a căii ferate de la Dorneşti, Termica şi primăria Suceava fiind obligate a căuta rute ocolitoare mai lungi şi, implicit, mai costisitoare. „Din păcate, linia ferată de la Dorneşti este distrusă, iar în urma discuţiilor avute la Ministerul Transporturilor şi Societatea Naţională de Căi Ferate, nu există posibilitatea ca acesta să fie pusă în funcţiune mai degrabă de două luni. De aceea, trebuie să identificăm soluţii alternative pentru aprovizionarea cu cărbunele care vine la Termica din Ucraina. Încercăm să găsim variante pentru aprovizionare şi, respectiv, pentru asigurarea încălzirii şi apei calde la iarnă”, subliniază primarul Ion Lungu, care spune că, în calcul este luată, cu cheltuieli suplimentare, alternativa intrării în ţară pe la Satu Mare sau cu bacul, pe la Marea Neagră. Până acum, Termica a organizat 3 licitaţii, pentru câte 10.000 de tone de huilă fiecare, preţul de achiziţionare a cărbunelui fiind de până la 125 de dolari pe tonă. „Sunt în curs de perfecţionare primele 3 contracte, primăria sprijinind constituirea stocurilor”, a conchis şeful municipalităţii, Ion Lungu. Primăria Suceava se angajează să susţină demersurile de aprovizionare cu până la 15 milioane de lei, pentru diferenţa de fonduri făcându-se intervenţii -deocamdată neîncununate de succes - la Ministerul Administraţiei şi Internelor. Termica are nevoie de 130.000 de tone cărbune, în prezent în curtea societăţii aflându-se 15.000 de tone de combustibil rămase de iarna trecută.