Transparenţă sporită la „Finanţe”
·
Pe lângă multiple servicii de informare şi asistenţă de
care pot beneficia, la TelVerde contribuabilii pot sesiza refuzul operatorilor
economici de a elibera bon fiscal, dar şi acte de corupţie înfăptuite de către
funcţionari.
Administraţia Judeţeană a
Finanţelor Publice Suceava informează că la dispoziţia contribuabililor sunt
puse mai multe servicii care vin în sprijinul acestora. Potrivit, Violetei
Apetrea, de la Biroul de presă al AJFP, este vorba despre Spaţiul privat
virtual (SPV), prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a
informaţiilor şi înscrisurilor în legătură cu situaţia fiscală. Acest serviciu
este destinat persoanelor fizice, înregistrarea făcându-se prin accesarea
site-ului www.anaf.ro. Verificarea datelor înregistrate
se va face fie on-line, cu ajutorul numărului de înregistrare înscris pe un act
administrativ. Contribuabilii care deţin deja un certificat digital calificat
înregistrat se pot autentifica în SPV cu ajutorul acestuia. În al doilea rând, serviciul
„acces controlat la dosarul contribuabilului” este destinat instituţiilor
publice, persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate şi persoanelor
juridice nerezidente. Pentru utilizare este nevoie de un certificat digital
calificat, iar prin intermediul acestuia căruia contribuabilii au acces la vectorul
fiscal, situaţia sintetică şi declaraţiile depuse. Violeta Apetrea aminteşte şi
despre serviciu de „depunere declaraţii on-line”, disponibil pe portalul www.e-guvernare.ro. Administraţia Judeţeană a Finanţelor
Publice Suceava oferă, de asemenea, asistenţă prin e-mail în legătură cu drepturile
şi obligaţii fiscale, punând la dispoziţie, pe site-ul www.anaf.ro, inclusiv Buletinul informativ şi ghidurile
curente. Pe de altă parte, Contribuabilii pot face apel la „Call-center” prin numărul
031 403 9160, cât şi la „TelVerde”: 0800 8000 85, la acesta din urmă sesizându-se
refuzul operatorilor economici de a elibera bon fiscal, dar şi actele de
corupţie ale funcţionarilor Ministerului Finanţelor Publice. Nu în cele din
urmă, prin transmiterea unui mesaj la numărul 1300, contribuabilii obţin
informaţii publice despre un agent economic, cum ar fi codul de identificare
fiscală; denumirea firmei înregistrate în scop de TVA; starea de inactivitate
fiscală a operatorului şi aplicarea sistemului de TVA la încasare.