19 martie 2017

Transparenţă sporită la „Finanţe”
·        Pe lângă multiple servicii de informare şi asistenţă de care pot beneficia, la TelVerde contribuabilii pot sesiza refuzul operatorilor economici de a elibera bon fiscal, dar şi acte de corupţie înfăptuite de către funcţionari.

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Suceava informează că la dispoziţia contribuabililor sunt puse mai multe servicii care vin în sprijinul acestora. Potrivit, Violetei Apetrea, de la Biroul de presă al AJFP, este vorba despre Spaţiul privat virtual (SPV), prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informaţiilor şi înscrisurilor în legătură cu situaţia fiscală. Acest serviciu este destinat persoanelor fizice, înregistrarea făcându-se prin accesarea site-ului www.anaf.ro. Verificarea datelor înregistrate se va face fie on-line, cu ajutorul numărului de înregistrare înscris pe un act administrativ. Contribuabilii care deţin deja un certificat digital calificat înregistrat se pot autentifica în SPV cu ajutorul acestuia. În al doilea rând, serviciul „acces controlat la dosarul contribuabilului” este destinat instituţiilor publice, persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate şi persoanelor juridice nerezidente. Pentru utilizare este nevoie de un certificat digital calificat, iar prin intermediul acestuia căruia contribuabilii au acces la vectorul fiscal, situaţia sintetică şi declaraţiile depuse. Violeta Apetrea aminteşte şi despre serviciu de „depunere declaraţii on-line”, disponibil pe portalul www.e-guvernare.ro. Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Suceava oferă, de asemenea, asistenţă prin e-mail în legătură cu drepturile şi obligaţii fiscale, punând la dispoziţie, pe site-ul www.anaf.ro, inclusiv Buletinul informativ şi ghidurile curente. Pe de altă parte, Contribuabilii pot face apel la „Call-center” prin numărul 031 403 9160, cât şi la „TelVerde”: 0800 8000 85, la acesta din urmă sesizându-se refuzul operatorilor economici de a elibera bon fiscal, dar şi actele de corupţie ale funcţionarilor Ministerului Finanţelor Publice. Nu în cele din urmă, prin transmiterea unui mesaj la numărul 1300, contribuabilii obţin informaţii publice despre un agent economic, cum ar fi codul de identificare fiscală; denumirea firmei înregistrate în scop de TVA; starea de inactivitate fiscală a operatorului şi aplicarea sistemului de TVA la încasare.