Nu se găseşte teren
pentru construirea cu fonduri europene a unei grădiniţe în cartierul Obcini
·
"Nu trebuie să ratăm această oportunitate de a face
o grădiniţă cu bani europeni, practic gratuit", a spus primarul Ion
Lungu.
Primăria municipiului
Suceava a semnat contractul de consultanţă pentru construirea cu finanţare
europeană nerambursabilă a unei noi grădiniţe în cartierul Burdujeni-sat,
anunţă primarul Ion Lngu. Suma alocată
este de 110.000 de lei fără TVA, în cauză fiind firma Consulting GVC Cluj
Napoca. "Aceasta are ca termen ca în
90 de zile să ne predea documentaţia", a precizat edilul-şef. Lungu
subliniat că, totodată, a avut discuţii cu patronul fostei pieţei private din
Obcini, astfel încât să se convină asupra termenilor de achiziţionare şi
transformare a acesteia într-o grădiniţă pentru copii din acest cvartal. Şeful municipalităţii spune că, în cazul în
care nu se va ajunge la înţelegere, autorităţile vor recurge la o ultimă
variantă, aceea a cumpărării unui teren din acest cartier.
"Vom încerca şi o
altă variantă, pentru că nu trebuie să ratăm această oportunitate de a face o
grădiniţă cu bani europeni, practic gratuit. Trebuie o clădire sau un teren, cu
riscul de le cumpăra Primăria, mai ales că este necesară o grădiniţă cu program
normal în cartierul Obcini, numărul de copii fiind mare", a evidenţiat Lungu. În iunie 2016 primarul
Lungu anunţa că a identificat o soluţie pentru ridicare a acesteia, în cauză
fiind 5 ari de teren disponibil pe strada „Rulmentului”, suprafaţă ocupată de
clădirea unei staţii de transformare a energiei electrice aparţinând societăţii
de transport în comun de călători TPL. Ulterior avea să se constate că
respectivul imobil nu se află pe teritoriul administrativ al municipiului
Suceava, ci pe raza comunei Şcheia. Astfel, Primăria a revenit la vechea
variantă, respectiv la cumpărarea şi ridicarea viitoarei grădiniţe pe structura
imobilelor aparţinând fostei Pieţei private din cartier, administrată de firma
Ichim Serv. Pentru perfectarea tranzacţiei, reprezentanţii Ichim Serv au cerut
367.000 de euro, însă, în urma studiului de evaluare al societăţii specializate
cu care are contract Primăria, municipalitatea a fost dispusă la achitarea a 352.800
de euro.