Instituţia Prefectului judeţului Suceava face
cunoscut, printr-un comunicat de presă, că în conformitate OUG nr. 41/2016
privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei
publice centrale, plata taxei de paşaport, a tarifelor aferente
plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare
preferenţial, păstrării combinaţiei numărului de înmatriculare, dar şi a contravalorii
certificatelor de înmatriculare, autorizaţiilor provizorii şi a permiselor de
conducere se poate face prin internet banking, virament bancar, mandat poştal sau în numerar. Prefectul
Constantin Harasim precizează că plata este posibilă de la orice
bancă la care persoana are deschis un cont, prin virament către conturile unice
aferente celor două servicii publice comunitare, deschise la unităţile
teritoriale ale Trezoreriei statului. Potrivit noilor modificări, achitarea în
numerar a acestor taxe nu mai are loc prin casieriile CEC Bank. Plata în
numerar se face şi la casieriile unităţilor
Trezoreriei statului, Instituţiei Prefectului (pentru paşapoarte), la
ghişeele Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi
Înmatriculare a Vehiculelor, cât şi prin
mandat poştal. Documentele de plată trebuie să includă, obligatoriu, codul numeric
personal; numele persoanei beneficiare; contul IBAN; codul fiscal şi denumirea
Instituţiei Prefectului la care va fi depusă cererea de eliberare; suma şi
tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata. Conform
Ordonanţei de Urgenţă, în cazul paşapoartelor se va face o singură plată, într-un cuantum care va
cumula contravaloarea paşaportului, taxa pentru serviciul public prestat şi,
după caz, tariful suplimentar, iar valoarea rămâne neschimbată. Atât pentru
paşapoartele simple temporare, cât şi pentru cele simple electronice, dacă
plata taxei de paşaport s-a efectuat prin mijloace de plată online, la momentul
depunerii cererii trebuie prezentat extrasul de cont certificat de bancă. Când
plata are loc prin mandat poştal, este obligatorie prezentarea factura aferentă,
emisă de oficiul poştal. Cererile pentru eliberarea paşapoartelor pot fi depuse la orice serviciu
public comunitar, indiferent de domiciliu. Paşaportul simplu
electronic poate fi ridicat de la
orice serviciu public comunitar,
şi nu doar de la cel la care s-a înaintat cererea,
cu
condiţia ca iniţial să se fi optat pentru aceasta. De asemenea,
la cerere expresă, paşapoartele simple electronice pot fi livrate, prin curier,
la adresa de domiciliu sau la reşedinţă, în schimbul unei taxe suplimentare,
achitată la momentul primirii documentului.