07 iulie 2016

Birocraţie diminuată la eliberarea paşapoartelor şi certificatelor de înmatriculare
Instituţia Prefectului judeţului Suceava face cunoscut, printr-un comunicat de presă, că în conformitate OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale, plata taxei de paşaport, a tarifelor aferente plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferenţial, păstrării combinaţiei numărului de înmatriculare, dar şi a contravalorii certificatelor de înmatriculare, autorizaţiilor provizorii şi a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament bancar, mandat poştal sau în numerar. Prefectul Constantin Harasim precizează că plata este posibilă de la orice bancă la care persoana are deschis un cont, prin virament către conturile unice aferente celor două servicii publice comunitare, deschise la unităţile teritoriale ale Trezoreriei statului. Potrivit noilor modificări, achitarea în numerar a acestor taxe nu mai are loc prin casieriile CEC Bank. Plata în numerar se face şi la casieriile unităţilor Trezoreriei statului, Instituţiei Prefectului (pentru paşapoarte), la ghişeele Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, cât şi prin mandat poştal. Documentele de plată trebuie să includă, obligatoriu, codul numeric personal; numele persoanei beneficiare; contul IBAN; codul fiscal şi denumirea Instituţiei Prefectului la care va fi depusă cererea de eliberare; suma şi tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata. Conform Ordonanţei de Urgenţă, în cazul paşapoartelor se va face o singură plată, într-un cuantum care va cumula contravaloarea paşaportului, taxa pentru serviciul public prestat şi, după caz, tariful suplimentar, iar valoarea rămâne neschimbată. Atât pentru paşapoartele simple temporare, cât şi pentru cele simple electronice, dacă plata taxei de paşaport s-a efectuat prin mijloace de plată online, la momentul depunerii cererii trebuie prezentat extrasul de cont certificat de bancă. Când plata are loc prin mandat poştal, este obligatorie prezentarea factura aferentă, emisă de oficiul poştal. Cererile pentru eliberarea paşapoartelor pot fi depuse la orice serviciu public comunitar, indiferent de domiciliu. Paşaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar, şi nu doar de la cel la care s-a înaintat cererea, cu condiţia ca iniţial să se fi optat pentru aceasta. De asemenea, la cerere expresă, paşapoartele simple electronice pot fi livrate, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reşedinţă, în schimbul unei taxe suplimentare, achitată la momentul primirii documentului.