30 iulie 2016

Transportul maxi-taxi sucevean este tras pe dreapta
·        Contractul cu cele 4 firme prestatoare a expirat în iunie, însă, probabil, acesta va mai fi prelungit până la sosirea în Suceava a autobuzelor electrice.
·        Transportul călătorilor cu microbuzele particulare a fost   introdus în doua parte a anilor 90, odată cu scoaterea din circuit a troleibuzelor. 
Transportul complementar cu microbuze maxi-taxi din municipiul Suceava va dispărea. Acest lucru se va întâmpla după achiziţionarea, în urma promovării unui proiect cu finanţare europeană nermabursabilă,  a 40 de autobuze electrice.
„Odată cu achiziţionarea a minim 40 de autobuze electrice vom scăpa de aceste maxi-taxi care circulă în montul de faţă în Suceava şi care sunt păstrate pentru că nu se poate face faţă necesarului total de mijloace transport”, a precizat viceprimarul Lucian Harşovschi. Adjunctul şefului administraţiei locale arată că serviciul de transport complementar de călători în regim privat se desfăşoară cu 27 de microbuze, iar acestea vor rămâne în trafic până la fine lui 2017, când se apreciază că în Suceava vor ajunge autobuzele ecologice cu alimentare de la acumulatoare electrice. În ultima şedinţă din legislatura 2012-2016, Consiliul Local Suceava a prelungit contractele de delegare a serviciului public de transport public local complementar de persoane prin curse regulate. Contractele au fost încheiate pentru o perioadă de 5 ani, au expirat pe 1 iunie, iar printr-o adresă, firmele în cauză au cerut autorităţilor locale să aprobe prelungirea cu 2 ani şi jumătate. „Contractele au fost prelungite până la sfârşitul anului şi, probabil, se vor mai acorda prelungiri până sosirea autobuzelor electrice, care sperăm să se întâmple cât mai repede”, a reliefat Lucian Harşovschi, viceprimarul Sucevei.  În municipiul Suceava, transportul particular maxi-taxi este efectuat pe 5 trasee, de către 4 operatori privaţi, respectiv de Trans DMV Europa, Sory&Nel, Euro Tip şi Family. De cealaltă parte, societatea de transport public local TPL, deţinătorul contractului pentru transportul regulat cu autobuze, microbuze şi autobuze de capacitate redusă, la care unic acţionar este municipiul Suceava, a transmis autorităţilor municipale că „până la achiziţionarea autobuzelor electrice nu are nu are posibilitatea de a asigura necesitatea de transport public din municipiu”. La această dată, TPL are un parc de 31 de autobuze Irisbus-Iveco şi 10 mini-autobuze Karsan Jets, acestea din urmă  achiziţionate în 2015 şi 2016.  Alte 10 microbuze maxi-taxi sunt la casare, fiind în trafic încă de la începutul anilor 2000.  În municipiul Suceava, transportul cu microbuze în regim privat a fost introdus în doua parte a anilor 90, odată cu tragerea pe dreapta a troleibuzelor.  Primarul Ion Lungu crede că, contractul de finanţare a proiectului „Sistem integrat de transport public ecologic” va fi semnat până la finele anului 2016, abia după aceasta urmând a fi ţinută licitaţia pentru desemnarea furnizorului mijloacelor de transport electrice. Câştigătorul competiţiei pentru asigurarea consultanţei este asocierea de firme Eurocerad Internaţional şi RIA Design Consulting Bucureşti, aceasta surclasând alţi 4 participanţi.