Transportul
maxi-taxi sucevean este tras pe dreapta
·
Contractul cu cele 4 firme prestatoare a expirat în
iunie, însă, probabil, acesta va mai fi prelungit până la sosirea în Suceava a
autobuzelor electrice.
·
Transportul călătorilor cu microbuzele particulare a fost
introdus în doua parte a anilor 90,
odată cu scoaterea din circuit a troleibuzelor.
Transportul complementar
cu microbuze maxi-taxi din municipiul Suceava va dispărea. Acest lucru se va
întâmpla după achiziţionarea, în urma promovării unui proiect cu finanţare
europeană nermabursabilă, a 40 de
autobuze electrice.
„Odată cu achiziţionarea a minim 40 de autobuze
electrice vom scăpa de aceste maxi-taxi care circulă în montul de faţă în
Suceava şi care sunt păstrate pentru că nu se poate face faţă necesarului total
de mijloace transport”, a precizat
viceprimarul Lucian Harşovschi. Adjunctul şefului administraţiei locale arată
că serviciul de transport complementar de călători în regim privat se
desfăşoară cu 27 de microbuze, iar acestea vor rămâne în trafic până la fine
lui 2017, când se apreciază că în Suceava vor ajunge autobuzele ecologice cu
alimentare de la acumulatoare electrice. În ultima şedinţă din legislatura 2012-2016,
Consiliul Local Suceava a prelungit contractele de delegare a serviciului
public de transport public local complementar de persoane prin curse regulate. Contractele
au fost încheiate pentru o perioadă de 5 ani, au expirat pe 1 iunie, iar
printr-o adresă, firmele în cauză au cerut autorităţilor locale să aprobe
prelungirea cu 2 ani şi jumătate. „Contractele au fost prelungite până la
sfârşitul anului şi, probabil, se vor mai acorda prelungiri până sosirea
autobuzelor electrice, care sperăm să se întâmple cât mai repede”, a
reliefat Lucian Harşovschi, viceprimarul Sucevei. În municipiul Suceava, transportul particular maxi-taxi
este efectuat pe 5 trasee, de către 4 operatori privaţi, respectiv de Trans DMV
Europa, Sory&Nel, Euro Tip şi Family. De cealaltă parte, societatea de
transport public local TPL, deţinătorul contractului pentru transportul regulat
cu autobuze, microbuze şi autobuze de capacitate redusă, la care unic acţionar
este municipiul Suceava, a transmis autorităţilor municipale că „până la
achiziţionarea autobuzelor electrice nu are nu are posibilitatea de a asigura
necesitatea de transport public din municipiu”. La această dată, TPL are un
parc de 31 de autobuze Irisbus-Iveco şi 10 mini-autobuze Karsan Jets, acestea
din urmă achiziţionate în 2015 şi
2016. Alte 10 microbuze maxi-taxi sunt
la casare, fiind în trafic încă de la începutul anilor 2000. În municipiul Suceava, transportul cu
microbuze în regim privat a fost introdus în doua parte a anilor 90, odată cu
tragerea pe dreapta a troleibuzelor. Primarul
Ion Lungu crede că, contractul de finanţare a proiectului „Sistem integrat de
transport public ecologic” va fi semnat până la finele anului 2016, abia după
aceasta urmând a fi ţinută licitaţia pentru desemnarea furnizorului mijloacelor
de transport electrice. Câştigătorul competiţiei pentru asigurarea consultanţei
este asocierea de firme Eurocerad Internaţional şi RIA Design Consulting
Bucureşti, aceasta surclasând alţi 4 participanţi.