În urma
demersurilor făcute la nivel central,
Consiliul
Judeţean eliberează certificate de urbanism şi autorizaţii de construire pentru
investitorii din Rădăuţi
·
„Nu vom plimba oamenii pe drumuri, documentaţiile fiind
transmise către Consiliul Judeţean şi preluate de Primăria Rădăuţi, emiterea
legală făcându-se sub antetul şi semnătură noastră”, a explicat şeful CJ,
Ioan Cătălin Nechifor.
·
La 31 august, la compartimentul specializat al
executivului rădăuţean existau 250 de cereri de eliberare a certificatelor de
urbanism şi 110 pentru autorizaţii de
urbanism.
Printr-un contract de
parteneriat tehnic, de pe 1 septembrie, Consiliul Judeţean Suceava acordă
asistenţă de specialitate Consiliului Local al municipiului Rădăuţi, în sarcina
executivului judeţean revenind, prin aparatul de specialitate, întocmirea şi
eliberarea certificatelor de urbanism şi autorizaţiilor de construire. Preşedintele
CJ, Ioan Cătălin Nechifor, a făcut cunoscut ieri, într-o conferinţă de presă,
că, în acest mod, se pune capăt „dezbaterilor foarte lungi şi fără soluţii ale
factorilor politici şi Instituţiei Prefectului”, iar rădăuţeni vor putea să-şi
demareze investiţiile blocate din cauza vidului administrativ generat prin
problemele pe care primarul Aurel Olărean le are în instanţele judecătoreşti şi
suspendarea acestuia din funcţie. „Practic preluăm tot ceea ce înseamnă
activitate de urbanism, respectiv
emiterea de certificate de urbanism, cât şi autorizaţiilor de
construire/desfiinţare. Ştim foarte bine, în Rădăuţi nu exista posibilitatea
legală de a emite aceste acte, foarte mulţi oameni fiind supăraţi pentru că nu
puteau să-şi facă investiţiile pe care le aveau planificate. Astfel, încet,
încet, Rădăuţi devine un oraş gestionat la capacitatea normală, rămânând încă
de reglat unele chestiuni în plan legislativ, iar în acest sens, săptămâna
viitoare, vom avea discuţii la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei
Publice şi Ministerul Justiţiei”, informează şeful executivului judeţean
sucevean. Nechifor spune că pasul deja făcut vine în sprijinul persoanelor
fizice şi persoanelor juridice din municipiul Rădăuţi, exprimându-şi
convingerea că, odată semnat contractul de parteneriat tehnic, Direcţia
„Arhitectului şef” va satisface în timp real cererile de eliberare a actelor
amintite, chiar dacă aceasta va însemna efort suplimentar din partea
lucrătorilor specializaţi ai executivului.Preşedintele CJ precizează că, potrivit actelor normative în vigoare,
50% din taxele percepute pentru întocmirea şi eliberarea certificatelor de
urbanism şi a autorizaţiilor de
construire constituie venit la bugetul judeţean, iar cealaltă jumătate intră în
vistieria municipiului Rădăuţi. Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava
iterează că, potrivit unei adrese a secretarului municipiului Rădăuţi, la 31
august, la compartimentul specializat al executivului rădăuţean existau 250 de
cereri de eliberare a certificatelor de urbanism şi 110 pentru autorizaţii de urbanism. „Nu vom plimba
oamenii pe drumuri, documentaţiile fiind transmise către Consiliul Judeţean şi
preluate de Primăria Rădăuţi, emiterea legală făcându-se sub antetul şi
semnătură noastră”, a explicat şeful administraţiei judeţene, Ioan Cătălin
Nechifor.