Infracţiunile din şcoli
rămân la nivel constat
Fenomenul infracţional din zona unităţilor şcolare din
judeţul Suceava se menţine la un nivel relativ constant, informează
Inspectoratul de Poliţie Judeţean Suceava, într-o analiză efectuată făcută cu
prilejul începerii noului an de învăţământ. Astfel, potrivit instituţiei
sucevene, pe întreaga durată a anului şcolar 2013-2014, sesizate au fost 31 de
infracţiuni cu implicarea elevilor, cu o faptă penală în plus faţă de anul
şcolar anterior. Dintre acestea, 18 au avut loc în incinta şcolilor, iar 13 în
zona adiacentă a acestora. Cele mai multe infracţiuni sunt reprezentate de
loviri şi alte violenţe(24), urmate de furturi(4), ultrajul contra bunurilor publice şi
tulburarea liniştii publice(2), înregistrându-se şi o faptă de vătămare
corporală din culpă.
Conform informării IPJ, din totalul faptelor penale
sesizate, 22 au avut loc în mediul urban, iar 9 la sate, victime fiind 27 elevi,
iar calitatea de autor au avut-o alţii 26. În cazul infracţiunilor sesizate în
unităţile de învăţământ, poliţiştii au întocmit analize de caz, stabilindu-se
motivele şi împrejurările săvârşirii faptelor respective. Astfel, infracţiunile
de lovire şi alte violente sesizate au avut un caracter spontan, unele fiind
produse din joacă, altele s-au consumat în timpul recreaţiei, pe fondul
nesupravegherii elevilor de către cadrele didactice de serviciu, în timp ce
furturile au avut loc din cauza neglijenţei, adică a neasigurării unor bunuri
de valoare. Printre cauzele delicvenţei din zona unităţilor de învăţământ, IPJ
Suceava enumără nerespectarea regulilor de acces în incinta acestora, conform
regulamentelor de ordine interioară;
lipsa unor măsuri eficiente de pază şi
control acces, precum şi neeficienţa măsurilor coercitive pe care conducerile
şcolilor le aplică elevilor. De asemenea, fenomenul infracţional este favorizat
de numărul mare de minori lăsaţi fără supraveghere, pe fondul plecării
părinţilor la muncă în străinătate, de anturaj, teribilism, consumul de alcool
sau substanţe halucinogene.