La Aeroportul Suceava, sistem
de ultimă generaţie pentru asistarea aterizării aeronavelor pe timp de
ceaţă
·
Prin amplasarea acestuia la Salcea, aeronavele ar opera
în condiţii de vizibilitate care nu vor coborî sub 30 de metri, sistemul
prevăzut iniţial permiţând dirijarea şi aducerea la sol a avioanelor doar la o
vizibilitate mai mare de 150 de metri.
·
În sezonul rece 2012-2013, din cauza vizibilităţii
proaste, au fost anulate 34 de curse de pe Aeroportul „Ştefan cel Mare”.
Aleşii judeţeni suceveni au
aprobat darea în administrare către Regia Autonomă Administraţia Autonomă a
Serviciilor de Trafic Aerian a peste 3.630 de metri pătraţi, suprafaţă situată
în prejma Aeroportului „Ştefan cel Mare” Suceava. Pe aceasta, în urma amenajării
terenului, ROMATSA va implementa în zonă,
respectiv la Salcea, sistemul ILS(Instrument Learnig Sistem) pentru
asistarea aterizării aeronavelor. Obiectivul va fi realizat din bugetul regiei
amintite şi va intra în funcţiune după finalizarea lucrărilor de modernizare cu
fonduri europene a pistei unităţii aeroportuare sucevene, precum şi a
sistemului de balizaj aferent. Preşedintele Consiliului Judeţean Cătălin
Nechifor anunţat că, după recenta vizită la Aeroport a ministrului
Transporturilor, Dan Şova, şi a discuţiilor cu responsabilii ROMATSA, la
Suceava ar putea fi amplasat un sistem de asistare la aterizare cu performanţe
superioare celui prevăzut iniţial. Astfel, aeronavele ar opera în condiţii de
vizibilitate care nu vor coborî sub 30 de metri, primul dintre sisteme permiţând
dirijarea şi aducerea la sol a avioanelor la o vizibilitate mai mare de 150 de
metri. „Practic, acest instrument ILS va facilita aterizarea aeronavelor
în condiţii de ceaţă, în condiţii meteorologice dificile. Noi aveam prevăzut în
buget un ILS de categoria a II-a, care înseamnă ceaţă pe o distanţă mai mică de
150 de metri, însă în cadrul vizitei pe care ministrul Şova a avut-o la
Aeroport, prin intervenţiile făcute la ROMATSA şi punerea la dispoziţie a
acestei suprafeţe de teren, sperăm să primim un ILS de categoria a III-a, care
să permită aterizarea în condiţii de ceaţă de până la 30 de metri. Deci,
practic, va fi o creştere de operaţionalizare
a Aeroportului”, a arătat
şeful executivului judeţean. Cătălin Nechifor a precizat că o asemenea dotare
modernă este mai mult decât binevenită, în această parte a ţării, în care condiţiile
meteorologice sunt mai puţin favorabile. Astfel, spre exemplu, în sezonul rece
2012-2013, din cauza vizibilităţii proaste, au fost anulate 34 de curse de pe
Aeroportul „Ştefan cel Mare”, pasagerii fiind transportaţi de la Iaşi, pentru
fi preluaţi de TAROM.