Din economii,
Oportunitate de reabilitare,
cu 2,5 milioane de euro, bani europeni, a reţelelor de apă de pe mai multe
artere
·
Factorii responsabili caută varianta legală de semnare a
unui act adiţional la contractul mare, executantul la reţele de utilităţi
urmând a fi tot firma Pfeiffer.
Conducerea Primăriei municipiului
Suceava şi operatorului unic regional de apă-canalizare-epurare ACET caută o soluţie de extindere a intervenţiilor de
reabilitare a infrastructurii subterane de utilităţi şi la alte artere din reşedinţa de judeţ. Este vorba despre mai
multe tronsoane de pe străzile „Traian Vuia”, „Cernăuţi”, „Grigore Alexandru
Ghica”, „Universităţii”, „Plevnei” şi „Ecaterina Teodoroiu”, cele două părţi
voind să valorifice oportunitatea de reabilita, cu fonduri europene, conductele
de alimentare cu apă din acele zone ale oraşului.
Demersul este cu atât mai
necesar cu cât arterele amintite sunt incluse în „prelungirea” Programului
Operaţional Regional de reabilitare a
infrastructurii rutiere, pe acestea turnarea covoarelor asfaltice neputând să
se facă decât după rezolvarea problemelor pe care le au reţelele de apă de sub
carosabil. Primarul Ion Lungu declară
că remedierea conductelor de alimentare costă
aproape 2,5 milioane de euro, iar banii ar putea fi accesaţi din
economiilor făcute până acum la licitaţiile
pentru derularea proiectelor judeţene POS-Mediu de modernizarea şi extindere a
reţelelor de alimentare cu apă şi a celor de apă uzată.
De altfel, consultantul
din cadrul Programului Operaţional Regional-Mediu, respectiv firma spaniolă
EPTISA, este aşteptat săptămâna aceasta în Suceava, discuţiile urmând a fi axate pe găsirea
variantei legale care să permită semnarea unui act adiţional la contractul mare.
În cazul în care varianta contractului
adiţional va fi bătută în cuie, executantul la reţele de utilităţi ar urma să
fie tot firma Pfeiffer. Aceasta, deoarece organizarea licitaţiei pentru un nou
constructor ar pune în pericol proiectul de reparare a celor 10 artere, podului
de peste râul Suceava şi pasajului CFR din Iţcani, precum şi a altor două
poduri din Burdujeni, care are ca termen limită de încheiere data de 15 iulie
2015. Varianta „adiţionalului” este cu atât mai bine venită cu cât rezultatele
licitaţiei pentru adjudecarea reparaţiilor la străzi au fost contestate, iar
ieşirea din impas ar fi aşteptată, cel mai devreme, pe 31 mai „Sper ca în urma discuţiilor pe care le
vom avea cu consultantul EPTISA, să
putem găsi o posibilitate de semnarea a unui act adiţional. În măsura în care
nu este posibilă o asemenea soluţie, va fi foarte dificil să o luăm de la
capăt, cu o nouă licitaţie, pentru că se ştie cât de greu merg lucrurile, se
întârzie, şi, astfel, poate fi pusă în pericol finalizarea, până la data de 15
iulie 2015, a proiectului pentru străz, podul şi pasajul din Iţcani”, Ion Lungu, a evidenţiat ocupantul fotoliului
din Areni.