12 mai 2014

Din economii,
Oportunitate de reabilitare, cu 2,5 milioane de euro, bani europeni, a reţelelor de apă de pe mai multe artere   
·        Factorii responsabili caută varianta legală de semnare a unui act adiţional la contractul mare, executantul la reţele de utilităţi urmând a fi tot firma Pfeiffer.

Conducerea Primăriei municipiului Suceava şi operatorului unic regional de apă-canalizare-epurare ACET  caută  o soluţie de extindere a intervenţiilor de reabilitare a infrastructurii subterane de utilităţi şi la alte artere din  reşedinţa de judeţ. Este vorba despre mai multe tronsoane de pe străzile „Traian Vuia”, „Cernăuţi”, „Grigore Alexandru Ghica”, „Universităţii”, „Plevnei” şi „Ecaterina Teodoroiu”, cele două părţi voind să valorifice oportunitatea de reabilita, cu fonduri europene, conductele de alimentare cu apă din acele zone ale oraşului. 
Demersul este cu atât mai necesar cu cât arterele amintite sunt incluse în „prelungirea” Programului Operaţional Regional  de reabilitare a infrastructurii rutiere, pe acestea turnarea covoarelor asfaltice neputând să se facă decât după rezolvarea problemelor pe care le au reţelele de apă de sub carosabil.   Primarul Ion Lungu declară că remedierea conductelor de alimentare costă  aproape 2,5 milioane de euro, iar banii ar putea fi accesaţi din economiilor făcute până acum  la licitaţiile pentru derularea proiectelor judeţene POS-Mediu de modernizarea şi extindere a reţelelor de alimentare cu apă şi a celor de apă uzată. 
De altfel, consultantul din cadrul Programului Operaţional Regional-Mediu, respectiv firma spaniolă EPTISA, este aşteptat săptămâna aceasta în Suceava,  discuţiile urmând a fi axate pe găsirea variantei legale care să permită semnarea unui act adiţional la contractul mare. În cazul în care varianta  contractului adiţional va fi bătută în cuie, executantul la reţele de utilităţi ar urma să fie tot firma Pfeiffer. Aceasta, deoarece organizarea licitaţiei pentru un nou constructor ar pune în pericol proiectul de reparare a celor 10 artere, podului de peste râul Suceava şi pasajului CFR din Iţcani, precum şi a altor două poduri din Burdujeni, care are ca termen limită de încheiere data de 15 iulie 2015. Varianta „adiţionalului” este cu atât mai bine venită cu cât rezultatele licitaţiei pentru adjudecarea reparaţiilor la străzi au fost contestate, iar ieşirea din impas ar fi aşteptată, cel mai devreme, pe 31 mai  „Sper ca în urma discuţiilor pe care le vom avea cu  consultantul EPTISA, să putem găsi o posibilitate de semnarea a unui act adiţional. În măsura în care nu este posibilă o asemenea soluţie, va fi foarte dificil să o luăm de la capăt, cu o nouă licitaţie, pentru că se ştie cât de greu merg lucrurile, se întârzie, şi, astfel, poate fi pusă în pericol finalizarea, până la data de 15 iulie 2015, a proiectului pentru străz, podul şi pasajul din Iţcani”,  Ion Lungu, a evidenţiat ocupantul fotoliului din Areni.