12 decembrie 2013

Suceava ar putea avea până la 40 de autobuze electrice  
·        Ieri, pe străzile reşedinţei de judeţ, a avut loc un drive test  cu un specimen al viitorului mijloc de transport în comun de călători.     
Ieri, în sala avut loc, în sala de şedinţe a Consiliului Local din cadrul Primăriei municipiului Suceava, prezentarea conceputului „BYD-eBus - primul autobuz electric din România”. Prezentarea a fost făcută de oficialii Cefin Trucks, compania care a furnizat actualele autobuze din traficul local de călători municipal sucevean. În deschidere, primarul Ion Lungu a declarat că achiziţionarea prin licitaţie acestora a fost inspirată şi, chiar dacă unele au depăşit numărul de 600.000 de km ,pentru care au fost proiectate, iar la casare ar trebui scoase în martie 2014, mijloacele de transport în cauză încă mai sunt fiabile. „Eu sunt mulţumit de autobuzele achiziţionate în Suceava, acestea făcându-şi cu brio datoria în cei 8 ani trecuţi deja, a subliniat edilul şef. Lungu a pus în vedere că municipalitatea are în vedere achiziţionarea unui parc de autovehicule electrice, primii paşi fiind proiectul de înfiinţare a unei infrastructuri specifice cu fonduri elveţiene nerambursabile în valoare de 2 milioane de franci, în Suceava urmând a ajunge 18 autoutilitare care funcţionează exclusiv cu energie electrică.  De asemenea,  administraţia locală a depus cu prilejul semnării, în 2011, a memorandumului de la Lisabona, o scrisoare de intenţie privind dotarea, în intervalul 2014-2020, cu mijloace de transport electrice de călători. În urmă cu 10 ani, o firmă ne-a prezentat un autobuz, pe care nu credeam că-l vom vedea pe străzile municipiului, însă am avut altele şi mai frumoase, şi mai performante. De aceea, sunt convins că, folosind bani europeni, vom reuşi şi în această nouă iniţiativă a noastră”, a reliefat primarul Ion Lungu, adăugând că Suceava ar putea avea între 35 şi 40 de autobuze electrice,             
·        Economia în cazul utilizării unui autobuz electric BYD, în comparaţie cu a unuia clasic, pe o durata de viaţă de 10 ani, este de aproximativ 330.000 euro.
Administratorul unic al societăţii Transport Public Local, Darie Romaniuc a arătat că  maşinile electrice vor fi cele care vor asigura transportul călătorilor în viitor, acestea prezentând avantaje deosebite, atât pentru firma pe care o conduce, cât şi pentru municipalitate.  „Sperăm, ca, începând chiar de anul viitor, să ne îndeplinim acest vis al nostru şi să putem folosi aceste autobuze electrice”, a precizat Darie Romanic.     

Stefano Albarosa, director general al Cefin Trucks, s-a arătat interesat să colaboreze din nou cu Primăria Suceava, după ce, în 2006, compania a perfectat contractul pentru furnizarea autobuzelor clasice din urbea suceveană. „Ne bucurăm să prezentăm o tehnologie de vârf unui client cu care avem o relaţie deosebită. Cefin are o relaţie de lungă durată cu Transport Public Local Suceava, în ceea ce priveşte livrarea de autobuze, care a început în 2006, şi sperăm ca tot compania noastră sa aducă, în Suceava primele autobuze electrice”, a declarat Stefano Albarosa. După încheierea expunerii, reprezentanţii Cefin, primarul Ion Lungu, jurnaliştii şi consilierii locali au luat parte la un drive test  cu un autobuz special adus din Timişoara, sucevenii putând să se plimbe cu un asemenea mijloc de transport în luna februarie. Compania BYD este recunoscută la nivel mondial drept cel mai mare producător de baterii reîncarcabile, iar în ultimii ani, drept cel mai important producător de autobuze propulsate de motor electric. Autobuzul BYD este un vehicul prietenos cu mediul înconjurător, fiind complet nepoluant şi cu zgomot redus faţă de un vehicul propulsat de motor clasic. Economia totală calculată în cazul utilizării unui autobuz electric BYD, în comparaţie cu a unuia clasic, pe o durata de viaţă de 10 ani, este de aproximativ 330.000 euro de fiecare nou mijloc de transport.