15 septembrie 2010

Membrii consiliilor de administraţie din şcoli nu primesc indemnizaţie de şedinţă
Municipalitatea suceveană trece la organizarea consiliilor de administraţie a unităţilor şcolare din reşedinţa de judeţ. Demersul are loc în baza Hotărârii Guvernului nr. 81/2010, noile structuri fiind formate din minim 7 membri, respectiv din directorul şcolii, două cadre didactice alese de consiliul profesoral, câte un reprezentant al primăriei, consiliului local şi părinţilor, precum şi dintr-un contabil şef. Primarul Ion Lungu este de părere că, în această structură, un rol important trebuie să revină părinţilor. Dl. Lungu crede că, de multe ori, desemnarea s-a făcut în mod formal şi că este momentul ca reprezentanţii comunităţii să-şi intre în rol, participând la luarea deciziilor importante. „Am făcut apel la asociaţiile de părinţi să delege oameni pertinenţi, competenţi, pentru că este corect ca aceştia să participe la deciziile care sunt luate în şcoală. Eu chiar cred în descentralizare şi sunt de părere că aceasta se va accentua în perioada următoare, inclusiv în domeniul învăţământului. De aceea este bine să ne luăm soarta în propriile mâini, iar aceste consilii să funcţioneze în mod democratic”, subliniază ocupantul fotoliului din Areni. Ion Lungu a spus că membrii consiliilor de administraţie din şcoli nu vor primi indemnizaţie de şedinţă, mizându-se mai mult pe spiritul de solidaritate al acestora.