Din cauza contestaţiei la licitaţia multianuală,
Drumurile judeţene sucevene arată groaznic
• În lipsa contractului cu un executat, în vară infrastructura rutieră de acest rang a fost lăsată de izbelişte
Pe drumurile judeţene din judeţul Suceava, anul acesta nu s-au putut face lucrările de reparaţii şi întreţinere, motiv pentru care acestea arată groaznic. Aşa susţine preşedintele Consiliul Judeţean, Gheorghe Flutur, care declară că, lipsa de activitate la infrastructura rutieră este cauzată de contestaţia pe care societatea „Drumuri şi Poduri” Suceava a înaintat-o la licitaţia multianuală de atribuire, pe durata a 3 ani, a contractului de reparaţii şi întreţinere. Dl. Flutur crede că o soluţie favorabilă în instanţă se va da în următoarea săptămână, însă, chiar şi aşa, ca urmare a venirii sezonului rece, mare lucru nu se va mai putea face. „O vară întreagă nu am putut interveni deloc, pentru că am avut procese pe drumurile judeţene. Mai avem mai puţin de 10 zile de aşteptat, aşa prevăzând procedura contestaţiei. Mă tem însă că, după 1 octombrie, mare lucru nu vom mai putea face, dar avem noroc că este vorba de o licitaţie multianuală şi nu vom mai organiza în fiecare an concurs pentru întreţinerea şi repararea drumurilor judeţene. Există nişte zone în care drumurile sunt groaznice, vom lansa programul, însă, se pare că nu de anul acesta”, explică preşedintele Consiliului Judeţean, Gheorghe Flutur. Firma „Drumuri şi Poduri”, la care unic acţionar este Consiliul Judeţean, a contestat licitaţia de la finele lunii mai, la care participat în asociere cu Bitunova Bucureşti şi SUCT Suceava. Întrucât aceste din urmă două societăţi s-au retras din asociere, juriştii executivului judeţean au cerut instanţei să admită lipsa de calitate procesuală a „Drumuri şi Poduri”. În ciuda faptului că organele judecătoreşti au deliberat în acest sens, firma suceveană a decis să urmeze şi calea instanţelor superioare. Valoarea pe 3 ani contractului cadru pentru atribuirea lucrărilor de întreţinere şi reparaţii la drumurile judeţene, precum şi de asigurare a serviciilor de deszăpezire, se ridică la 100 de milioane de lei. La competiţie s-a mai înscris un consorţiu format din firmele botoşănene Transporturi Auto, Con 2000, Big Conf şi „Calcarul” Pojorîta.