• Luna viitoare, cele 61 de unităţi administrativ-teritoriale vor avea de plătit, pe lângă dobânda anuală de 6,1 milioane de euro şi o rată totală de 4,3 milioane de euro pe an
Din mai multe considerente au greutăţi, astăzi, primăriile din judeţul Suceava, reliefează preşedintele Consiliului Judeţean, Gheorghe Flutur, însă - spune şeful administraţiei judeţene - nu aceasta este problema pentru care executivele locale nu îşi desfăşoară activitatea în parametrii normali. Dl. Flutur a identificat cauza care stă în calea bunei funcţionări a majorităţii unităţilor administrativ-teritoriale, aceasta ţinând de Proiectul „Suceava-Utilităţi şi mediu la standarde europene”. „Din multe considerente credem că au greutăţi primăriile din judeţul Suceava. Însă, dacă este cazul să discutăm cu cărţile pe faţă, nu aceasta este cauza pentru care primăriile nu funcţionează, ci, mai degrabă, celebrul proiect , care a îngenuncheat foarte multe primării. Acestea nu au mai putut participa la proiecte pe fonduri europene, să contribuie la cofinanţarea lor sau să-şi asigure funcţionare de pe o zi pe alta”, a pus în vedere Gheorghe Flutur, adăugând că Guvernul a făcut şi face eforturi pentru a facilita plata ratelor şi dobânzilor datorate de unităţile administrativ-teritoriale implicate în proiect. Reamintim că, în 2002, printr-o hotărâre de guvern, Consiliul Judeţean Suceava şi 61 de primării din judeţ au contractat un credit extern de 86,3 milioane de euro garantat de Ministerul de Finanţe, acesta fiind destinat reabilitării sistemului de termoficare şi realizării conductelor de gaze naturale de înaltă presiune din mai multe localităţi. De precizat este faptul că, de luna viitoare, expiră perioada de graţie a creditului, dată de la care cele 61 de unităţi administrativ-teritoriale vor avea de plătit, pe lângă dobânda anuală de 6,1 milioane de euro şi o rată totală de 4,3 milioane de euro pe an.