06 septembrie 2010

Peste 300 de biletele de tratament ale Casei de Pensii rămân neridicate
Inedit, motivul invocat de către beneficiarii trimiterilor la tratament este cel legate de starea de sănătate

Casa Judeţeană de Pensii Suceava a contabilizat 303 bilete pentru staţiunile de odihnă şi tratament care nu au fost ridicate de către beneficiari. Directorul adjunct al instituţiei, Petre Florea, informează că persoanele care au abandonat solicitările iniţiale invocă motive personale, în special cele legate de starea de sănătate, acestea din urmă făcând imposibilă deplasarea în staţiuni. Unele refuzuri au drept cauză suprapunerea respectivei serii de sejur cu sărbătorile de Paşte, iar altele sunt consecinţă a neacordării biletului la unitatea hotelieră preferată de pe lista celor 3 oferite ca opţiuni de către CJP. Până acum, Casa Judeţeană de Pensii Suceava a repartizat 2621 bilete de tratament balnear, 280 dintre ele fiind date gratuit, în baza criteriilor aprobate de forul tutelar din Capitală, potrivit legislaţiei privind veteranii de război sau a prevederilro referitoare la persoanele cu handicap. „Menţionăm faptul că biletele care nu sunt ridicate de către titulari cu 10 zile înainte de începerea seriei sunt redistribuite altor persoane cu cerere înregistrată. Primire solicitărilor pentru obţinerea unui bilet de tratament balnear se face în tot cursul anului, însă cu cel puţin 40 de zile înainte de începerea unei serii sau a perioadei solicitate. Cererile se înregistrează în program informatic integrat, urmând ca datele să fie preluate în vederea determinării punctajelor şi ierarhizării cererilor. Această operaţiune nu se efectuează de către CJP Suceava, ci prin programul informatic integrat”, declară dl. Florea. Directorul adjunct al CJP evidenţiază că există persoane care, cu toate că au primit bilet prin diagrama de alocare, acestea nu răspund sau nu accesibile unei legături în vederea comunicării. „În acestea speţe distribuirea şi eliberarea tichetelor este dificilă”, explică Florea.