09 septembrie 2010

Aprovizionare cu probleme
Huila pentru iarnă, adusă la Termica cu vaporul
• Din cauza căii ferate distruse de puhoaie de la Dorneşti, cărbunele din Ucraina ar putea veni pe Marea Neagră
• O altă variantă presupune descărcarea garniturilor de tren la Dorneşti, de unde, încărcat în camioane, acesta va fi transportat la Suceava
Autorităţile locale sucevene şi societatea de termoficare Termica sunt în pragul încheierii montajului financiar pentru aprovizionarea cu combustibili pentru iarna 2010-2011. În acest sens, primăria municipiului reşedinţă de judeţ participă, cu o cesiune de creanţe de 10 milioane de lei către firma la care este unic acţionar. Alături de acest aport, Termica mai are de primit, potrivit Ordonanţei de Guvern nr. 36, restanţe în valoare de 4 milioane de lei la subvenţiile guvernamentale pentru constituirea stocurilor, precum şi alte 6 milioane de lei, datorate în acelaşi scop, pentru perioada 1 august-31 decembrie 2010. „Ni s-a promis că ni se va da aceste subvenţii la OG nr. 36 şi sperăm să putem aproviziona cărbunele pentru iarna 2010-2011”, declară primarul Ion Lungu. Dl. Lungu relevă că, din păcate, aceste demersuri sunt împiedicate de calea ferată distrusă de inundaţii de la Dorneşti. Deşi Consiliul Judeţean a solicitat sprijin de la centru, se pare că lucrările nu vor fi încheiate în timp util, iar huila din Ucraina va sosi pe rute ocolitoare, inclusiv cu vaporul, pe marea Neagră. Exclusă nu este nici varianta, la fel de costisitoare, a aducerii cărbunelui cu trenul până la Dorneşti, de unde, încărcat în camioane, acesta va fi transportat la Termica. „O ultimă soluţie este să facem transportul de la Dorneşti cu auto camioane. Lucru destul de anevoios, însă dacă nu va fi gata calea ferată, nu vom avea ce face”, explică şeful administraţiei sucevene, Ion Lungu. Potrivit unor estimări, în scopul constituirii stocurilor de huilă pentru sezonul rece 2010-2011, Termica are nevoie de aproximativ 30 de milioane de lei. Necesarul este de 130.000 de tone cărbune, de anul trecut rămânând 15.000 de tone de combustibil.