19 septembrie 2010

La a doua ediţie a manifestării
Serie naţională de 5 târguri de toamnă „Produs în Bucovina”
• Cheltuielile se ridică la 600.000 de lei, Consiliul Judeţean dând, printre altele, 140.000 de lei pe trăistuţe, sacoşe, pixuri, broşuri şi autocolante
• Judeţul Suceava are în Registrul Naţional 78 de produse tradiţionale din carne, 22 de produse lactate, precum şi 200 de repere din sectorul meşteşugurilor
În perioada 24-26 septembrie, Consiliul Judeţean şi Asociaţia „Produs în Bucovina”, cu sprijinul Iullius Mall, organizează cea de a doua ediţie a Târgului de toamnă „Produs în Bucovina”, manifestare urmând a avea loc în Suceava, Iaşi Cluj, Timişoara şi Bucureşti. La Suceava, inaugurarea oficială are loc vineri, la Iulius Mall din Lunca Sucevei, târgul debutând cu prezentarea standurilor participanţilor şi un concert al Ansamblului artistic „Ciprian Porumbescu”. „Am avut discuţii cu Asociaţia cu care am intrat în parteneriat şi, împreună, am concluzionat că trebuie dinamizate acţiunile de promovare şi reclamă, astfel încât produsele din judeţul Suceava şi Bucovina, tot ce este tradiţional în acest domeniu, să poată fi vândute mai bine”, declară preşedintele Consiliului Judeţean, Gheorghe Flutur. Potrivit şefului executivului judeţean, judeţul Suceava are înscrise la Registrul Naţional 78 de produse tradiţionale din carne, 22 din lactate, precum şi 10 din alte categorii de asemenea produse. De asemenea, în acelaşi registru figurează şi 200 de repere din sectorul tradiţional al meşteşugurilor. Seria de 5 evenimente din ţară va include expoziţii cu vânzare de produse alimentare tradiţionale şi bio, prezentarea de meşteşuguri şi tradiţii bucovinene, de pachete turistice ale asociaţiilor de specialitate, dar şi spectacole cu artişti din judeţ.
Cheltuielile cu organizarea Târgului de toamnă „Produs în Bucovina” se ridică la 600.000 de lei, Consiliul Judeţean alocând suma de 140.000 de lei, reprezentând cheltuieli cu montarea scenei, transportul persoanelor şi animalelor, cazarea şi diurna artiştilor, precum şi cu sacoşe, trăistuţe, broşuri, pixuri şi autocolante. „Am încercat să reducem cheltuielile la minimul necesar, însă în aşa fel încât să putem participa la toate cele 5 târguri”, explică şeful administraţie judeţene, Gheorghe Flutur, adăugând că în toate municipiile amintite vor fi deschise şi funcţiona magazine sucevene de produse tradiţionale. În 2010, prin renunţarea la organizarea unor acţiuni din calendarul cultural, Consiliul Judeţean a făcut economii de 600.000 de lei.