Municipalitatea nu are bani pentru protecţia împotriva virusului „West Nile”
• Pentru a se putea face dezinsecţie, de la 1 ianuarie 2011, sucevenii vor plăti taxă de salubritate majorată
Autorităţile locale sucevene nu pot să facă lucrări de amploare în scopul stârpirii ţânţarilor din spaţiile publice, cauza constând în lipsa contractului cu o firmă specializată, dar şi a fondurilor necesare. Primarul Ion Lungu a declarat ieri, într-o conferinţă de presă, că anual ar fi nevoie de circa 300.000 de lei şi că, în acest scop, de la 1 ianuarie 2011 va fi majorată taxa unică de salubritate. „Noi nu avem astăzi un contract pentru dezinsecţie, care este atât de necesar, mai ales având în vedere şi această nouă problemă cu ţânţarii şi virusul West Nile. În perioada următoare vom organiza o licitaţie, iar în noile condiţii va fi majorată şi taxa unică de salubritate la un nivel acceptabil pentru populaţie, deoarece, pentru a face lucrări suplimentare, trebui să avem şi bani la buget”, explică ocupantul fotoliului din Areni. Dl. Lungu susţine că o soluţie de micşorare a numărului ţânţari constă în eliminarea apei de la subsolul blocurilor, motiv pentru care face apel la vidanjare, prin intermediul firmei de utilităţi comunale ACET. „O mare problemă o constituie umiditatea de la subsolul blocurilor, responsabilitatea revenind sută la sută asociaţiilor de proprietari. Sigur, noi nu ne vom spăla pe mâini, vom lua legătura cu ACET, să vedem care este cauza acestor infiltraţii şi să punem la dispoziţie vidanje”, a conchis primarul Ion Lungu. În perspectiva deschiderii noului an şcolar, municipalitatea suceveană a declanşat deja o campanie de stârpire a insectelor din unităţile de învăţământ. Pe fondul invaziei de ţânţari, căpuşe şi gândaci, de la bugetul local, în acest sens, alocată este suma 100.000 de lei.