La centura ocolitoare, întârzieri din cauza alunecărilor de teren
• Constructorii vor ataca alte fronturi de lucru, astfel încât să nu se piardă timpul, iar de la Ministerul Transporturilor să fie disponibilizate noi fonduri
• Cei implicaţi dăduseră asigurări că, până la 31 decembrie 2010, pe 5 km de centură va fi turnat asfaltul, lucru care nu se va întâmpla
Preşedintele Consiliului Judeţean le-a cerut, ieri, responsabililor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale(CNADNR) şi constructorilor de la centura ocolitoare a municipiului Suceava să deschidă noi fronturi de lucru, astfel încât, de la Ministerul Transporturilor să fie atrase alte sume până la finele acestui an. Solicitarea ar urma să fie făcută peste o săptămână, când, la Suceava, este aşteptat ministrul Anca Boagiu. Discuţiile de la Palatul Administrativ vin pe fondul întârzierilor cauzate de alunecările de teren din zona staţiei de transformare a energiei electrice de 110 kv, de la întretăierea inelului ocolitor cu drumul european DE 85. Cei implicaţi dăduseră asigurări că, până la 31 decembrie 2010, pe 5 km de centură va fi turnat asfaltul. Potrivit declaraţiilor de ieri, dezideratul nu se va mai materializa, Gheorghe Flutur decretând că, în felul acesta, pe constructori îi va prinde anul 2015. „În trimestrul al patrulea, totdeauna au loc regularizări de fonduri, iar cine este mai harnic, poate lua banii de la cei care nu i-au putut cheltui. Cred că ne putem în cadra în situaţia aceasta, să mai aducem nişte fonduri la Suceava”, a subliniat şeful administraţiei judeţene. Reprezentaţii constructorilor au informat că, deja, un asemenea front de lucru este atacat la Şcheia, la intersecţia viitoarei rute de ocolire cu DN 17 şi că finanţarea necesară este de circa 7 milioane de lei. În acest sens, primarului de Şcheia, Vasile Andriciuc i s-a pus în vedere să zorească localnicii la adunatul recoltei, eliberarea terenului, precum şi la punere acestuia din urmă la dispoziţie, în vederea demarării primelor intervenţii. Gheorghe Flutur a asigurat că şcheienii în cauză vor fi despăgubiţi în cel mai scurt timp. Întrucât noua legea a exproprierilor şi despăgubirilor se află abia la Senat, Gheorghe Flutur a recomandat ca, până la aprobarea acesteia, să se lucreze pe reglementările încă în vigoare. Execuţia la prima rută ocolitoare a început anul trecut, constructorul fiind firma SCCF Group Colas Iaşi, iar beneficiarul Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România(CNADNR). Varianta de ocolire are o lungime de 13,2 km şi va prelua traficul de pe DE 85 pe traseul Moara – Şchiea - Mihoveni – Pătrăuţi – Siret, precum şi cel de pe DN 576 dinspre Vatra Dornei înspre frontiera cu Ucraina. Valoarea proiectului este de 67 de milioane de euro, sumă suportată în întregime de Ministerul Transporturilor. Carosabilul cu 2 benzi va avea o lăţime de 7 metri şi va permite o viteză de circulaţie de 80 km pe oră. Pe traseul ocolitor vor fi construite 3 viaducte, de 384,5 metri, 295,5 metri şi, respectiv, de 249,5 metri. Amenajate vor fi şi 6 poduri, dintre care unul pe râul Suceava, în zona Mihoveni, în lungime de 17,7 metri.