Platforma de garare a autobuzelor Diviziei electrice a TPL costă peste
2 milioane de lei
·
Proiectul de
achiziţionare cu finanţare nerambursabilă a 35 de autobuze electrice va fi
depus la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Est de la Piatra Neamţ cel târziu
la începutul lunii octombrie.
·
Suma,
acoperită din finanţarea europeană, nu include şi ridicarea de birouri şi clădiri
pentru mentenanţă, finanţate fiind doar terasamentul rutier, zidul de sprijin,
împrejmuirea, cât şi reţelele de utilităţi.
Lucrările pentru amenajarea platformei de garare a autobuzelor electrice
vor fi executate la capătul străzii „Căpitan Grigore Andrei”, „pe un tăpşan”,
în Burdujeni-sat şi vor demara încă din acest an. Potrivit primarului Ion
Lungu, acestea costă 2,18 milioane de lei, respectiv circa 650.000 de dolari,
sumă avansată constructorul ieşean Nord Vision. „Vom intra cu un proiect de hotărâre pe
ordinea de zi suplimentară a Consiliului Local, să urgentăm lucrurile. Vom trece
apoi la partea de licitare, pentru demara lucrările în acest an, în aşa fel încât
atunci când vom avea acordul de finanţare să venim în întâmpinarea proiectului
cu această platformă. Este obligatoriu platforma să fie 100% a Primăriei
municipiului Suceava”, a spus şeful municipalităţii. Conform primarului,
termenul de execuţie este de 3 luni, lucrările incluzând realizarea
terasamentului rutier, a unui zid de sprijin şi a împrejmuirii. Platforma va fi
din beton din ciment, cea de a doua variantă, din staturi de asfalt, fiind
exclusă. Conform unei hotărâri
anterioare a Consiliului Local, platforma de garare a aşa-zisei Divizii
electrice a societăţii de transport public TPL va avea 5.000 de metri pătraţi.
Respectiva hotărâre prevedea şi o staţie de mentenanţă de 900 de metri pătraţi;
birouri pe 60 de metri pătraţi; vestiarele de 80 de metri pătraţi; depozit de
scule şi piese pe 50 de metri pătraţi; stand pentru verificare auto de 65 de
metri pătraţi, precum şi spălătorie aut pe 65 de metri pătraţi. Ieri, primarul
Ion Lungu a declarat că suma de 2,18 milioane de lei, acoperită din finanţarea
europeană, nu include şi ridicarea imobilelor amintite, pe lângă cele amintite finanţată
fiind doar introducerea reţelelor de utilităţi. Conform edilului-şef, proiectul
de achiziţionare cu finanţare nerambursabilă a autobuzelor electrice va fi
depus la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Est de la Piatra Neamţ cel târziu
la începutul lunii octombrie. Primarul Ion Lungu a făcut cunoscut, ieri, că „formula”
s-a modificat, cu banii UE, urmând a fi aduse 35 de autobuze, în loc de 40,
întrucât 5 urmează a fi livrate în cadrul unui program al Guvernului. Aprobarea
Proiectului „Sistem integrat de
transport ecologic” este condiţionată de construirea, pe o suprafaţă
proprietate a autorităţilor locale, a unor amenajări corespunzătoare pentru
adăpostirea şi întreţinerea mijloacelor de transport în cauză. Municipiul
Suceava avea terenuri disponibile în Lunca Sucevei, la fostul operator de termoficare
în sistem centralizat, dar şi la actualul sediul al TPL, însă suprafeţele sunt
afectate de procese cu Termica şi, respectiv, cu TASA.