30 august 2018


Cinci mari operatori de publicitate au acaparat Suceava 
·        90% din panourile publicitare demolate de Primărie erau proprietatea a două mari firme specializate, care, de-a lungul  timpului, nu şi-au achitat obligaţiile către bugetul local, subînchiriind respectivele mijloace altor societăţi, spune primarul Ion Lungu. 
·        Potrivit informaţiilor vehiculate în Consiliul Local, datoriile firmelor de publicitate, acumulate încă de dinaintea primului mandat al lui Lungu,  ar ajunge la 1 milion de lei, jumătate din sumă fiind obligaţie a unui singur operator.                 
Modificările la regulamentul privind publicitatea stradală a fost respins ieri, în şedinţa ordinară a Consiliului Local Suceava.   Vasile Mocanu, consilier PSD, a reproşat că proiectul de hotărâre este unul făcut „pe picior”, fără studiu de impact şi care nu ar reflecta faptul că, în urma aplicării prevederilor acestuia, încasările la bugetul Sucevei „nu ar fi de n ori mai mari”. „Nu cred că acest  regulament ar fi oportun în momentul de faţă”, a pus în vedere Vasile Mocanu, cerând şi eliminarea interdicţiei amplasării de mijloace de publicitate la o distanţă mai mică de 150 de metri de intersecţii, deoarece aceasta ar însemna dispariţia totală a publicităţii în zone importante ale urbei, care  s-ar putea constitui în surse de venit considerabile pentru vistieria suceveană.
Aleşii ALDE, prin vocea lui Dan   Roibu, a spus că proiectul de hotărâre ar trebuie retras şi repus pe tapet după ce, în Parlament, va fi aprobat actul normativ, aflat  în dezbatere pe această temă, la propunerea partidului din care face parte. Supus la vot, proiectul de hotărâre pentru aprobarea Regulamentului local de publicitate privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate a picat cu 11 voturi „împotrivă” şi 10 abţineri, din totalul celor 21 consilieri prezenţi.  Primarul Ion Lungu a precizat că noul regulament este unul fundamentat, beneficiind, printre alţii, de aportul specialiştilor Ordinului Arhitecţilor, Poliţiei Rutiere, Direcţiei de Cultură şi Culte şi Agenţiei pentru Protecţia Mediului. Tot ca urmare interpelării aleşilor social democraţi, referitoare la demolarea panourilor amenajate de firmele specializate în publicitate, edilul-şef a precizat că obiectul executării l-au făcut marii datornici, unii având de obligaţii datând dinainte de 2004, când Lungu a venit pentru întâia oară la conducerea administraţiei publice locale sucevene. „Au fost 5 operatori mari care au acaparat Suceava, cu restanţe foarte mari la plată şi pe care i-am somat, i-am  pasat şi le-am reeşalonat sumele datorate. Ulterior, i-am dat instanţă, am reziliat contractele şi i-am executat”, a reliefat şeful executivului local, precizând că în ciuda executării, amenajările în cauză, cu reclamele aferente, „rămâneau în picioare”. Potrivit lui Lungu, 90% din panourile publicitare demolate erau proprietatea a două mari firme specializate, care, de-a lungul timpului, nu şi-au achitat obligaţiile către bugetul local, subînchiriind respectivele mijloace altor societăţi. „Suntem pe drumul cel bun, pentru că, oricum, aceste mari firme nu plăteau”, a punctat primarul Ion Lungu, menţionând, în viitor, spaţiile cu destinaţie publicitară vor fi scoase la licitaţie şi atribuite în mod corect şi transparent, astfel încât să aducă bani la bugetul municipiului Suceava. Potrivit informaţiilor vehiculate în Consiliul Local, datoriile firmelor de publicitate ar fi de 1 milion de lei, jumătate din sumă fiind obligaţie a unui singur operator.                  

·        Primarul este obligat să ceară proprietarului desfiinţarea panoului, atunci când, pe o perioadă mai mare de 60 de zile, se constată lipsa afişării reclamelor.
Viceprimarul Lucian Harşovschi anunţa, în luna mai, că Primăria Suceava îndepărtase de pe domeniul public 47 de panouri publicitare, doar 6 dintre firmele aflate într-o asemenea situaţie si-au ridicat, de unele singure, amenajările cu pricina. Campania Primăriei a demarat la finele anului 2017, adjunctul şefului executivului sucevean precizând că lucrătorii specializaţi ai administrativului aveau ca sarcină să ridice alte 60 de panouri dintre cele ale căror proprietari nu se conformaseră somaţiilor. Noul Regulament de publicitate arată că primarul municipiului Suceava este obligat să ceară proprietarului desfiinţarea construcţiei-suport pentru mijlocul de publicitate, atunci când constată lipsa afişării reclamelor pe o perioadă mai mare de 60 de zile. Totodată, printre altele, amplasarea de mijloace publicitare nu este permisă pe semnele de circulaţie, pe stâlpii de iluminat public, pe benzile de delimitare a sensurilor de circulaţie, dar şi pe lucrările de artă care traversează drumul. Pe de altă parte, în scopul asigurării siguranţei cetăţenilor şi integrităţii bunurilor, operatorii de publicitate vor fi obligaţi să-şi realizeze mijloacele publicitare din materiale şi elemente structurale care respectă actele normative privind calitatea în construcţii. Mijloacele publicitare nu pot fi amplasate la o distanţă mai mică de 2 metri faţă de limita de proprietate a clădirilor sau terenurilor private ale persoanelor fizice şi persoanelor juridice, fără acordul scris al proprietarilor. Nu în cele din urmă, operatorii de publicitate vor avea obligaţia identificării prin inscripţionarea mijloacelor publicitare cu informaţii privind denumirea operatorului, codul de identificare fiscală a acestuia şi numărul autorizaţiei de construire.