Cinci mari operatori de publicitate au acaparat Suceava
·
90% din
panourile publicitare demolate de Primărie erau proprietatea a două mari firme
specializate, care, de-a lungul timpului,
nu şi-au achitat obligaţiile către bugetul local, subînchiriind respectivele
mijloace altor societăţi, spune primarul Ion Lungu.
·
Potrivit
informaţiilor vehiculate în Consiliul Local, datoriile firmelor de publicitate,
acumulate încă de dinaintea primului mandat al lui Lungu, ar ajunge la 1 milion de lei, jumătate din
sumă fiind obligaţie a unui singur operator.
Modificările la regulamentul privind publicitatea stradală a fost
respins ieri, în şedinţa ordinară a Consiliului Local Suceava. Vasile Mocanu, consilier PSD, a reproşat că
proiectul de hotărâre este unul făcut „pe picior”, fără studiu de impact şi
care nu ar reflecta faptul că, în urma aplicării prevederilor acestuia,
încasările la bugetul Sucevei „nu ar fi de n ori mai mari”. „Nu cred că acest regulament ar fi oportun în momentul de faţă”,
a pus în vedere Vasile Mocanu, cerând şi eliminarea interdicţiei amplasării de
mijloace de publicitate la o distanţă mai mică de 150 de metri de intersecţii, deoarece
aceasta ar însemna dispariţia totală a publicităţii în zone importante ale
urbei, care s-ar putea constitui în surse
de venit considerabile pentru vistieria suceveană.
Aleşii ALDE, prin vocea lui Dan Roibu, a spus că proiectul de hotărâre ar
trebuie retras şi repus pe tapet după ce, în Parlament, va fi aprobat actul
normativ, aflat în dezbatere pe această
temă, la propunerea partidului din care face parte. Supus la vot, proiectul de
hotărâre pentru aprobarea Regulamentului local de publicitate privind
amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate a picat cu 11 voturi
„împotrivă” şi 10 abţineri, din totalul celor 21 consilieri prezenţi. Primarul Ion Lungu a precizat că noul
regulament este unul fundamentat, beneficiind, printre alţii, de aportul
specialiştilor Ordinului Arhitecţilor, Poliţiei Rutiere, Direcţiei de Cultură
şi Culte şi Agenţiei pentru Protecţia Mediului. Tot ca urmare interpelării
aleşilor social democraţi, referitoare la demolarea panourilor amenajate de
firmele specializate în publicitate, edilul-şef a precizat că obiectul
executării l-au făcut marii datornici, unii având de obligaţii datând dinainte
de 2004, când Lungu a venit pentru întâia oară la conducerea administraţiei
publice locale sucevene. „Au fost 5 operatori mari care au acaparat Suceava,
cu restanţe foarte mari la plată şi pe care i-am somat, i-am pasat şi le-am reeşalonat sumele datorate.
Ulterior, i-am dat instanţă, am reziliat contractele şi i-am executat”, a
reliefat şeful executivului local, precizând că în ciuda executării,
amenajările în cauză, cu reclamele aferente, „rămâneau în picioare”. Potrivit lui
Lungu, 90% din panourile publicitare demolate erau proprietatea a două mari
firme specializate, care, de-a lungul timpului, nu şi-au achitat obligaţiile către
bugetul local, subînchiriind respectivele mijloace altor societăţi. „Suntem
pe drumul cel bun, pentru că, oricum, aceste mari firme nu plăteau”, a
punctat primarul Ion Lungu, menţionând, în viitor, spaţiile cu destinaţie
publicitară vor fi scoase la licitaţie şi atribuite în mod corect şi
transparent, astfel încât să aducă bani la bugetul municipiului Suceava.
Potrivit informaţiilor vehiculate în Consiliul Local, datoriile firmelor de
publicitate ar fi de 1 milion de lei, jumătate din sumă fiind obligaţie a unui
singur operator.
·
Primarul este obligat să ceară proprietarului desfiinţarea panoului, atunci când, pe o
perioadă mai mare de 60 de zile, se constată lipsa afişării reclamelor.
Viceprimarul Lucian Harşovschi anunţa, în luna mai, că Primăria Suceava
îndepărtase de pe domeniul public 47 de panouri publicitare, doar 6 dintre
firmele aflate într-o asemenea situaţie si-au ridicat, de unele singure,
amenajările cu pricina. Campania Primăriei a demarat la finele anului 2017, adjunctul
şefului executivului sucevean precizând că lucrătorii specializaţi ai
administrativului aveau ca sarcină să ridice alte 60 de panouri dintre cele ale
căror proprietari nu se conformaseră somaţiilor. Noul Regulament de publicitate
arată că primarul municipiului Suceava este obligat să ceară proprietarului
desfiinţarea construcţiei-suport pentru mijlocul de publicitate, atunci când
constată lipsa afişării reclamelor pe o perioadă mai mare de 60 de zile. Totodată,
printre altele, amplasarea de mijloace publicitare nu este permisă pe semnele
de circulaţie, pe stâlpii de iluminat public, pe benzile de delimitare a
sensurilor de circulaţie, dar şi pe lucrările de artă care traversează drumul.
Pe de altă parte, în scopul asigurării siguranţei cetăţenilor şi integrităţii
bunurilor, operatorii de publicitate vor fi obligaţi să-şi realizeze mijloacele
publicitare din materiale şi elemente structurale care respectă actele
normative privind calitatea în construcţii. Mijloacele publicitare nu pot fi
amplasate la o distanţă mai mică de 2 metri faţă de limita de proprietate a
clădirilor sau terenurilor private ale persoanelor fizice şi persoanelor
juridice, fără acordul scris al proprietarilor. Nu în cele din urmă, operatorii
de publicitate vor avea obligaţia identificării prin inscripţionarea
mijloacelor publicitare cu informaţii privind denumirea operatorului, codul de
identificare fiscală a acestuia şi numărul autorizaţiei de construire.