Trei mii de contribuabili
s-au „înrolat” în „Spaţiul privat virtual"
·
Prin
intermediul serviciului, salariaţii pot afla dacă angajatorul le declară
contribuţiile de asigurări sociale
Administraţia Judeţeană a
Finanţelor Publice anunţă că, potrivit
prevederilor legale, contribuabilii pot opta pentru comunicarea prin mijloace
electronice. Potrivit AJFP, în acest sens, pe site-ul Autorităţii Naţionale de Administrare
Fiscală, www.anaf.ro, disponibil este Serviciul „Spaţiu
privat virtual" (SPV), pe care contribuabilii pot să se informeze asupra
obligaţiilor fiscale de achitat. Astfel, la începutul lunii octombrie 2017, „înrolaţi” în SPV erau 2.798 de
utilizatori din raza de administrare a AJFP Suceava, persoane juridice,
persoane fizice, cât şi alte entităţi. „Pagină web oferă facilitatea descărcării
deciziilor de impunere, începând încă din anul 2013. De asemenea, puteţi verifica
dacă angajatorul dumneavoastră declară contribuţiile de asigurări sociale”,
se arată într-o informare a AJFP. Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice
face cunoscut că Serviciul „Spaţiu privat virtual" oferă persoanelor
fizice care nu deţin un certificat digital calificat posibilitatea de a depune,
printr-un canal securizat, declaraţia privind veniturile realizate din România
„D 200”. Pentru a transmite simplu şi rapid declaraţia „D 200” electronic, prin
intermediul „Spaţiului privat virtual", pot fi vizualizate şi
instrucţiunile de completare. Unul dintre obiectivele specifice ale Autorităţii
Naţionale de Administrare Fiscală în strategia de îmbunătăţire a relaţiilor
dintre contribuabili şi autoritatea fiscală este acordarea de servicii la
distanţă. Astfel, prin OUG nr. 40/2014 şi a OMFP nr. 1154/2014 s-a stabilit
cadrul legal pentru aceste servicii.