07 noiembrie 2017

Internetul a schimbat atât de mult regulile jocului, încât nu au mai fost suficiente cursurile pentru jurnalişti
·        „Am început să pregătim publicul, să vedem care sunt regulile, cum se aplică şi care sunt riscurile la care ne expunem pe noi şi la care îi expunem pe ceilalţi”, a spus Cristina Lupu, director de programe la CJE.
Centrul de Informare „Europe Direct” Bucovina a organizat, ieri, la Centrul de conservare a tradiţiilor populare din Suceava, o sesiune de training-dezbatere pe teme europene. Sesiunea survine  celebrării a „Zece ani de la aderarea României la Uniunea Europeană”  şi a „Treizeci de ani de la lansarea Programului Erasmus”. Temele de dezbatere au fost „România în Europa, prezent şi viitor”, „Prin educaţie şi cultură, în Europa”, „Metode educative în realizarea materialelor cu şi despre copii”, Educaţia media(media literacy): toţi suntem producători de conţinut. Haideţi să învăţăm regulile!”. Trainer a fost Cristina Lupu, director de programe la Centrul pentru de Jurnalism Independent Bucureşti. 
„Facem asta de 23 de ani. Am început cursuri pentru jurnalişti, am continuat cursurile pentru manageri, pentru editori, pentru redactori, iar apoi s-a întâmplat ceva: a apărut Internetul! Şi Internetul a schimbat atât de mult regulile jocului, încât nu a mai fost suficient să facem cursuri pentru jurnalişti, pentru că fiecare dintre noi este producător de conţinut şi pune informaţie în spaţiul public. Şi dacă tot facem asta, am început să pregătim publicul, să vedem care sunt regulile, cum se aplică şi care sunt riscurile la care ne expunem pe noi şi la care îi expunem pe ceilalţi”, a spus Cristina Lupu. Dezbaterile s-au axat, în principal, pe modul în care sunt tratate în spaţiul public subiectele cu şi despre copii, fie că este vorba despre jurnalişti, fie că în cauză sunt persoanele care comunică cu ziariştii. Prezentat a fost, în acest sens, şi „Ghidul de bune practici privind relatările cu şi despre copii”. Centrul pentru Jurnalism Independent este o organizaţie non-guvernamentală, non-profit care acţionează pentru profesionalizarea presei prin păstrarea standardelor jurnalistice şi prin dezvoltarea unui mediu echilibrat, onest şi responsabil în mass media.