06 august 2014

Străzi asfaltate, afectate de săpăturile la reţele de utilităţi, predate Primăriei în stare jalnică
·        Pe lângă ritmul lent cu care înaintează lucrările POS-Mediu, acolo unde s-au făcut eforturi de reasfaltare, „asfaltul s-a lăsat şi este, deja, un şanţ”.
·        „Există şi instrumentele de constrângere necesare, iar acolo unde se impune, le vom folosi fără nicio reţinere”, a precizat viceprimarul Ovidiu Doroftei

Mai multe străzi cuprinse în proiectul european de extindere şi reabilitate a reţelelor de apă şi reţelelor de canalizare din municipiul Suceava sunt lăsate vraişte de către firmele de construcţii. Cel puţin aşa a evidenţiat, ieri, viceprimarul Ovidiu Doroftei, în cadrul şedinţei comandamentului săptămânal de analizare a stadiului execuţiei, remarcând că o serie de artere pe care amplasarea conductelor şi amenajarea instalaţiilor au fost finalizate nu sunt aduse la starea iniţială, respectiv la cea pe care carosabilul o avea înaintea săpăturilor. Adjunctul şefului administraţiei locale sucevene a exemplificat cu străzile  „Zimbrului”, „Pictor Calancea”, „Parcului”, „Stadionului”, „Dragomirna” şi Socului”, explicând că, după ce anterior Primăria le-a reabilitat, acestea nu pot fi preluate într-o stare mai proastă de cât cea pe care o aveau la momentul predării către firmele executante. Viceprimarul a iterat că, pe lângă ritmul lent cu care înaintează lucrările din cadrul POS-Mediu, acolo unde s-au făcut eforturi de reasfaltare, „asfaltul s-a lăsat şi este, deja, un şanţ”. „Situaţia nu este schimbată de la o săptămână la alta. Din păcate, cu toate insistenţele Primăriei, nu reuşim o execuţie a lucrărilor într-un ritm mult mai rapid, aşa cum ne-am dori şi cum ar vrea toţi cetăţenii. Ba mai mult, multe discuţii sunt legate de străzile care sunt gata. Mă refer la străzile asfaltate, acolo unde încă mai este de lucru, iar Primăria nu este dispusă să le recepţioneze în starea care vor să le predea cei care execută lucrarea”, reliefează viceprimarul. Acesta a ţinut să puncteze că, în condiţiile în care situaţia nu este rezolvată pe cale amiabilă,  se va trece la represalii, prevederile contractuale permiţând aplicarea de sancţiuni pentru încălcarea termenelor şi calitatea necorespunzătoare alucrărilor.  „Până acum am mers cu vorba bună, însă, dacă aşa nu am reuşit să convingem, există şi instrumentele de constrângere necesare, iar acolo unde se impune, le vom folosi fără nicio reţinere”, a precizat viceprimarul Ovidiu Doroftei, subliniind că Primăria, în calitate  de administrator al drumurilor, poate aplica amenzi constructorilor care nu respectă graficele şi condiţiile de execuţie.